Na zgrabnym nadwoziu, przez niektórych nazywanym “baby maserati” nie było wiele do zmian. Tak wyważony obiekt do dzisiaj nie został pokonany przez większość swoich konkurentów. Stąd też styliści podjęli się faceliftingu, który zachował dotychczasowe cechy Punto, ale jednocześnie zmienił jego wygląd.
Fiat zdecydował się poprawić to co już było niemalże doskonałe. Zmodyfikowane zostały niektóre krzywizny nadwozia, doszły elementy chromowane w stylu lat pięćdziesiątych minionego stulecia. Dzięki temu nowe Punto z przodu prezentuje się jak „pięćsetka”, chociaż podstawowe jego kształty zostały zachowane.
Najwięcej kontrowersji wzbudza przedni pas z tworzywa sztucznego, który ma nie tylko chronić auto przed drobnymi otarciami, ale I poprawić ochronę pieszego w przypadku zderzenia z tym samochodem. Te zmiany wykonano już pod kątem spełnienia amerykańskich norm zderzeniowych, by w ten sposób przygotować się do amerykańskiej ekspansji.
Długość całkowita nadwozia wzrosła o 3 cm, w czym bezpośrednią zasługę ma „miękki” przedni zderzak. Światła mgłowe przesunięto do środka i spełniają one także funkcję doświetlania zakrętów, nowe miejsce otrzymały także kierunkowskazy. Także tylny zderzak otrzymał nowy element z tworzywa.
Na stoisku we Frankfurcie Fiat prezentował egzemplarze w różnych barwach nadwozia. Korzystniej prezentowały się wersje z bardziej kontrastowymi elementami (zderzaki – nadwozie).
Modernizacje objęły również wnętrze pojazdu. Zapewne jego twórcy wzięli sobie do serca krytyczne uwagi dotyczące twardych plastików. Nowa deska rozdzielcza tworzy maksymalny efekt ze sportowym duchem, a tego dotychczas w tym modelu brakowało.Pochwalić należy też pokrycia siedzeń, które obecnie prezentują się bardziej atrakcyjnie. Należy tylko mieć nadzieję, ze producent nie przygotował ich tylko specjalnie na salon do Frankfurtu (?).
Ważną nowością w gamie jednostek napędowych będzie rewolucyjny MultiAir z hydraulicznie sterowanymi zaworami. Jeżeli tylko nie będą zawodziły w eksploatacji, to zapewne Fiata czekają dobre czasy.
Dzięki przygotowaniom do rynku amerykańskiego wszystkie europejskie wersje otrzymają standardowo poduszko powietrzne ochraniające kolana.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.