Paleta rodzinnych modeli marki Ford szybko się powiększa. Po dobrym starcie modelu C-Max w 2003 roku ze znacznym opóźnieniem w stosunku do francuskich konkurentów MPV niższej klasy średniej, nadszedł S-Max. Po sześciu latach od premiery pierwszej generacji Ford we Frankfurcie pokazał nowość, która jest pierwszym modelem zbudowanym na platformie przyszłego Forda Focusa. Jak wiadomo nowa generacja Forda Focusa będzie miała premierę pod koniec 2010 roku.
Design nowego Forda C-Max nie stanowi wielkiej niespodzianki. Jego kształty nawiązują do Fiesty i modelu Kuga, na co zresztą sam Ford zwraca uwagę. Tym razem „kinetyczny design” musiał dostosować się do wymogów nowych przepisów bezpieczeństwa i testów zderzeniowych. Przykładem tego jest wysoki przód, który ma za zadanie umożliwić przy kolizji z pieszym szansę na przeżycie oraz poprawić wyniki testu EuroNCAP.
Po raz pierwszy C-Max będzie dostępny w dwóch długościach nadwozia. Większa wersja z przedłużonym rozstawem osi i miejscem dla siedmiu osób, otrzyma przesuwane drzwi boczne. Grand C-Max stanie się modelem pośrednim pomiędzy C-Maxem i Galaxi. Od 2011 roku zamierza Ford ten model dołączyć do swojej amerykańskiej oferty, wraz z Fiestą i Transitem Connect.
Siedmioosobowe wnętrze ma podobne ustawienia jak Mazda5. Podstawa jest konfiguracja siedzeń 2+3+2, chociaż środkowe siedzenie w drugim rzędzie nie jest identyczne jak pozostałe. Maksymalny komfort C-Max zapewnia zatem przy ustawieniu siedzeń 2+2+2.
Deska rozdzielcza stanowi rozwiniecie tej już znanej z modeli S-Max, Mondeo czy Fiesta. Swoich wrażeń na ten temat nie możemy tym razem napisać, ponieważ pojazdy eksponowane na stoisku Forda we Frankfurcie nie były otwarte. Można zatem oczekiwać, że przed wejściem na rynek te elementy zostaną jeszcze zmodernizowane.
W kategorii MPV funkcjonalność wnętrza stanowi priorytet. Zaleta są przesuwane drzwi w wersji siedmioosobowej, siedzenia, które można łatwo składać. Nie przewidziano ich wymontowywania, ale po złożeniu tworzą równą płaszczyznę.
Podstawową jednostek napędowych mają być czterocylindrowe TDCi. Nowością będzie silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem 1,6 EcoBoost, który powstał w Wielkiej Brytanii i od przyszłego roku będzie produkowany w Walii. Według producenta będzie on konkurował z jednostkami TSI koncernu Volkswagen.
Jednak dokładnych danych technicznych ani wymiarów pojazdu producent jeszcze nie podał.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.