Nowe modele w klasie średniej ma już Volkswagen, Renault, a do końca roku przybędzie jeszcze Opel. Ford nadal wspiera się na Focusie, który miał premierę w 2004 roku, a jesienią przeszedł facelifting. Do boju z nowymi konkurentamiwkroczy wersja 2010 z kilkoma zmianami.
Silniki benzynowe Duratec o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 74 kW oraz 2,0 l i mocy 107 kW, spełniają już wymagania normy Euro 5. Nowością jest dwusprzęgłowa przekładnia Powershift, która będzie montowana do silników wysokoprężnych 2,0 TDCi o mocy 81 kW i 100 kW. Dotychczas taka możliwość była tylko w przypadku jednostki 100 kW.
Boczne lusterka zewnętrzne otrzymały chromowane rameczki, aluminiowe pedały i Styling-Paket II (welurowa tapicerka, podświetlana rękojeść dźwigni zmiany biegów, podświetlane przednie listwy progowe i elementy aluminiowe na dźwigni hamulca ręcznego).
Trudno dzisiaj powiedzieć, czy te zmiany wystarczą na walkę z konkurencją na niemieckim rynku. Niemieckie statystyki rejestracji nowych samochodów w pierwszym półroczu 2009 roku zaewidencjonowały 33 tys. nowych Focusów. Dla porównania Golf/Jetta – 173 tys. egz. , a Opel Astra – 55 tys. egz.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?