I choć należący do segmentu C sedan Forte nie jest oferowany na ‘starym kontynencie’ – Kia zamierza w przyszłym roku rozpocząć próbną eksploatację floty 36 tych pojazdów na całym obszarze Europy.

Będą one dostępne dla mediów w celach testowych oraz stanowić pomoc w ocenie potencjału komercjalizacji hybryd LPI na większą skalę w przyszłości.

Kia Forte LPI Hybrid sprzedawana już obecnie w Korei posiada zasilaną paliwem LPG, 114-konną jednostkę spalinową o pojemności 1,6 litra, współpracującą z hybrydowym zespołem napędowym, w którego skład wchodzi silnik elektryczny o mocy 15 kW imomencie obrotowym 105 Nm, bateria akumulatorów polimerowych o napięciu 180 V, bezstopniowa skrzynia przekładniowa CVT, oszczędnościowy system ISG oraz system regeneracyjnego hamowania, doładowujący akumulatory prądowe.

Współczynnik oporu aerodynamicznego nadwozia Cd wynosi zaledwie 0,26, zużycie paliwa 5,6 l/100 km, a emisja CO2 – tylko 99 g/km.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?