W stworzeniu Lancii Musa wyposażonej w system Start & Stop mają swój udział firmy Bosch i Magneti Marelli. Celem realizacji tego projektu było obniżenie zużycia paliwa, emisji szkodliwych spalin i hałasu.

System Start & Stop w Lancii Musa współpracuje z czterocylindrowym silnikiem benzynowym 1.4 16V o mocy 70 kW (95 KM), spełniającym wymagania normy Euro 5. Do wyboru będzie sześciostopniowa przekładnia manualna lub pięciostopniowa robotyzowana DFN. W przypadku pierwszej emisja CO2 w cyklu mieszanym będzie wahała się w granicach od 146 do 140 g/km, a zrobotyzowanej DFN od 136 do 130 g/km.

System Start & Stop ma dopiero znaczenie w ruchu miejskim, gdy zostaje włączony po naciśnięciu pedału hamulca i sprzęgła. Przy przekładni zrobotyzowanej silnik jest uruchamiany po zwolnieniu pedału hamulca.

W niektórych przypadkach system ten nie zostanie uruchomiony. Dzieje się to dla przykładu przy korzystaniu z klimatyzacji przy zbyt niskiej temperaturze, a także gdy silnik nie jest jeszcze dostatecznie rozgrzany lub przy wyładowanym do pewniej granicy akumulatorze. System także nie zadziała, gdy nie będą domknięte drzwi kierowcy lub pasażerowie nie będą mieli zapiętych pasów bezpieczeństwa.

Producent podaje, że w modelu Musa system Start & Stop w ruchu miejskim jest w stanie obniżyć zużycie paliwa o 10 proc.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?