Po raz pierwszy w swojej sześćdziesięcioletniej historii Mercedes-Benz S-Klasa otrzyma czterocylindrowy silnik. Co prawda na początku egzystencji tego modelu montowano jednostki o stosunkowo małej pojemności skokowej, ale niegdy nie były one czterocylindrowe. Tradycję najprawdopodobniej zmieni nowoczesny biturbodiesel o pojemności skokowej 2,2 l, który sprzedawany jest pod nazwą 250 CDI. Ma on moc 150 kW i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. W przypadku S 250 CDI BlueEfficiency średnie zużycie oleju napędowego wyniesie 5,9 l/100 km, a więc o 0,6 l więcej niż w modelu E-Klasa.

W ofercie Mercedesa E-Klasa są jeszcze dwa turbodiesle -S 350 CDI BlueEfficiency (3,0 l V6, 173 kW, 540 Nm, 7,6 l/100 km) i S 450 CDI (4,0 l V8, 235 kW, 730 Nm, 9,1 l/100 km).

Można oczekiwać, iż za Mercedesem będą podążać inni producenci. Na obniżenie zużycia paliwa zapewne wkrótce podobnie zareaguje Audi i BMW, które w swoich największych modelach mają najmniejsze silniki sześciocylindrowe.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?