Kilka dni przed otwarciem międzynarodowego salonu samochodowego IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem Mercedes-Benz opublikował długo oczekiwane zdjęcia nowego „skrzydlaka”. Model, którego kolejne detale ujawnia producent od wielu miesięcy po raz pierwszy w pełnej krasie będzie zaprezentowany 15. Września w dniu prasowym salonu.Większość danych technicznych już znaliśmy wcześniej, ale warto je przypomnieć I uzupełnić o nowe szczegóły.
Jednostka napędowa
Nowy Mercedes-Benz ma za przednią osią umieszczony ośmiocylindrowy widlasty silnik typu M159 o pojemności skokowej 6208 cm3 i mocy 420 kW (571 KM) przy 6800 obr./min, maksymalny moment obrotowy 650 Nm przy 4750 obr./min. Współpracuje on z siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnią i napędza tylne koła. Jednostka napędowa ma suchą skrzynię z oddzielnym zbiornikiem oleju i waży 206 kg. Przekładnia pochodzi od AMG.
Nadwozie
Priorytetowym zadaniem dla konstruktorów było maksymalne obniżenie masy pojazdu. Nadwozie oparte jest na przestrzennej ramie z aluminium z wytrzymałymi profilami. Jego masa wynosi tylko 241 kg.Stal była wykorzystana jedynie od wewnętrznej strony przednich słupków nadwozia. Drzwi podnoszone są do góry, a więc Mercedes-Benz w ten sposób chciał nawiązać do legendy lat pięćdziesiątych – modelugullwing, 300 SL produkowanego w latach 1954-1957.Jest o 140 kg lżejszy od swojego wielkiego poprzednika, a masa własna wynosi w tym przypadku 1620 kg.
Konstruktorom udało się uzyskać idealne rozłożenie masy na obie osie w stosunku 48:52.
Nowy Mercedes-Benz ma długość całkowitą 4,64 m, szerokość 1,94 m i wysokość 1,27 m, porzy rozstawie osi 2,68 m. Bagażnik ma pojemność 176 l.
Parametry jezdne
SLS ma koła z metali lekkich, z przodu rozmiar 9,5 x 19, z tyłu 11,0 x 20, a które zamontowano opony o rozmiarach265/35 R19 oraz 295/30 R20.
Kierowca czuje się w tym aucie jak pilot samolotu. Ma do dyspozycji cztery reżimy jazdy oraz funkcję Racestart (system launch control), dzięki któremu z zatrzymanego startu auto wystrzeli do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy. Po niemieckich autostradach nowi właściciele będą mogli osiągać prędkość aż do 317 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 13,2 l/100 km.
Jeżeli będziemy chcieli szybko zwolnić, to pomogą nam w tym karbonowo-ceramiczne hamulce z sześcioma zaciskami, które powstały w AMG.Auto dysponuje także trzystopniowym systemem ESP, który ma reżim sportowy i może być całkowicie wyłączony.
Wnętrze
Deska rozdzielcza i środkowa konsola przypominają skrzydło lotnicze, a dysze nawiewu powietrza turbinę. Bardziej właściwym określeniem dla wnętrza jest słowo kokpit. Znajdziemy tu najlepsze gatunkowo materiały. Na środkowej konsoli umieszczone zostały różnego rodzaju elementy sterujące. Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są sterowane elektrycznie. Na fotelu współpasażera można także zamontować fotelik dziecięcy!
Trójramienne koło kierownicy AMG Perforance ma średnicę 36,5 mm i spłaszczoną dolną część. Można je ustawiać w dwóch płaszczyznach. Spełnia rolę wielofunkcyjną – umieszono tam przyciski sterowania systemem audio, telefonem, nawigacją satelitarną i systemem Linguatronic.
W środkowym panelu zamontowano 4,5-calowy ekran komputera pokładowego AMG. Dwustrefowa klimatyzacja Thermotronic, system parkowania Parktronic, tempo mat i system Keyless-Go, to elementy wyposażenia standardowego. Za dopłatą można zamówić najlepsze audio duńskiej firmy Bang & Olufsen z jedenastoma głośnikami o łącznej mocy 1000 W. Jest też system Comand APS z 7-calowym wyświetlaczem i dyskiem twardym o pojemności 6 GB. Kolejnym dyskiem twardym dysponuje nawigacja satelitarna (30 GB).
Kierowca siedzi 369 mm nad powierzchnią drogi. Aby dostać się do wnętrza pojazdu należy pokonać 450 mm próg. Nowy model sportowy dysponuje ośmioma poduszkami powietrznymi (przednimi, bocznymi, okiennymi i ochraniającymi kolana) i trzypunktowymi pasami bezpieczeństwa.
Fakty i cena
Model ten powstał przy współpracy MTC (Mercedes Technology Center) i AMG. Decyzja o rozpoczęciu prac rozwojowych nad SLS AMG została podjęta w ostatnim kwartale 2006 roku.
Premiera światowa odbędzie się 15. września 2009 roku, a pierwsze egzemplarze trafią do użytkowników wiosną 2010 roku. Cena na niemieckim rynku to 177,310 Euro.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?