Dwuosobowy concept powstał na bazie trzydrzwiowego hatchbacka John Cooper Worksima identyczną długość całkowitą 3174 mm oraz szerokość 1683 mm. Jego wysokość została obniżona o 51 mm i wynosi 1356 mm.
Koncept aż do dolnej części okien jest identyczny z seryjnym Mini John Cooper Works. Zasadnicze zmiany widoczne są dopiero w górnej części nadwozia. Szyba czołowa ma większy kąt nachylenia, a aluminiowy dach tworzy linię opływową.
Główną zmianą we wnętrzu jest brak tylnych siedzeń. We wnętrzu zastosowano nowoczesne i luksusowe materiały. Dzięki rezygnacji z tylnych siedzeń auto zyskała o na powiększeniu bagażnika ze 160 litrów do 250 litrów.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1,6 l i mocy 155 kW (211 KM) przy 6000 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 260 Nm w zakresie od 1850 do 5700 obr./min. Dzieki funkcji Overboostr w krótkiej chwili można moment podwyższyć o 20 Nm. Auto ma sześciostopniowa przekładnię manualną i napęd przednich kół.
Po raz pierwszy zobaczymy go w połowie września podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?