Nowa Astra wchodząca w skład dziesiątej generacji kompaktowych samochodów Opla, pojawi się pod koniec tego roku z ośmioma silnikami o mocy od 70 kW / 95 KM do 132 kW / 180 KM.

Astra została nieco powiększona, aby zapewnić przestronniejsze wnętrze, a jednocześnie przynieść korzyści płynące z ulepszonej konstrukcji, pozwalającej na redukcję zużycia paliwa i poprawę osiągów.

Linia jednostek napędowych Astry, wyposażonej w manualną skrzynię biegów, gwarantuje osiągi i redukcję zużycia paliwa i emisji CO2 o ponad 12 procent w porównaniu z obecną generacją.

Średnie zużycie paliwa czterech silników wysokoprężnych o mocy od 70 kW / 95 KM do 118 kW / 160 KM, mających stanowić prawie połowę jednostek napędowych nowej Astry sprzedawanej w Europie w chwili premiery, wynosi zaledwie 4,6 l / 100 km.

Średnie zużycie paliwa silników benzynowych wynosi zaledwie 6,1 l/100 km. W ramach kontynuacji strategii redukcji, Opel wprowadza nowy silnik benzynowy 1,4 Turbo o mocy 103 kW / 140 KM, który zastąpi obecny silnik 1,8 litra, co pozwoli na zredukowanie zużycia paliwa o blisko 18 procent.

- Naszym celem jest zaoferowanie nowej serii Astry z ekonomicznymi silnikami za przystępną cenę, nie zaś koncentrowanie się na jednym, spektakularnym, kosztownym jednak wariancie gwarantującym niską emisję CO2. W ramach tej strategii gwarantujemy rzeczywiście niższe zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych właściwości jezdnych - mówi Carl-Peter Forster, Prezes Rady Nadzorczej Opla.

Silniki

Wszystkie silniki spełniają wymogi normy Euro 5. Standardowo wyposażone są one w sześciobiegowe, manualne skrzynie biegów i pięciobiegowe skrzynie biegów przy wolnossących silnikach benzynowych 1,4 i 1,6 litra oraz wysokoprężnych 1,3 turbo. Opcjonalnie dostępna jest automatyczna, sześciobiegowa skrzynia biegów z silnikami benzynowymi 1,6, 1,4 Turbo i 1,6 Turbo oraz silnikiem wysokoprężnym 2,0 Turbo.

Linia silników CDTI turbo diesel obejmuje jednostki o pojemności 1,3, 1,7 i 2,0 litra, common-rail, z wielopunktowym wtryskiem paliwa i mocy od 70 kW/95 KM do 118 kW/160 KM. Wszystkie silniki wyposażone są standardowo w filtr cząstek stałych. Nawet silnik 2,0 CDTI o mocy 118 kW/160 KM spala średnio zaledwie 4,9 l/100 km i emituje nie więcej, niż 129 g/km CO2.

Pierwsza generacja silników ecoFLEX o poziomie emisji CO2 rzędu 109 g / km i średnim zużyciu paliwa zaledwie 4,2 l / 100 km zostanie włączona do oferty wiosną 2010 roku.Astra Oferta silników wysokoprężnychMoc (kW/KM)Zużycie paliwa* Cykl mieszany (l/100 km)Emisja CO2* cykl mieszany (g/km)1,3 CDTI ecoFLEX (wiosna 2010)70/954,21091,7 CDTI81/1104,71241,7 CDTI92/1254,71242,0 CDTI118/1604,9129

Gama silników benzynowych obejmuje wolnossące i turbodoładowane silniki o pojemności 1,4 i 1,6 litra, zapewniające moc od 74 kW / 100 KM do 132 kW / 180 KM.

Podstawowa benzynowa jednostka napędowa o mocy 74kW / 100 KM zużywa zaledwie 5,5 l / 100 km i nie emituje więcej, niż 129 g / km CO2.

Do oferty włączony zostanie zupełnie nowy silnik turbo o pojemności 1,4 litra, pozwalający na uzyskanie103 kW / 140 KM i około 200 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1 850 do 4 900 obr. / min. Silnik ten zastąpi wolnossącą jednostkę napędową o pojemności 1,8 litra (140 KM / 175 Nm), znajdującą się w obecnej ofercie, zapewniając jednak zbliżoną moc i o 15 procent wyższy moment obrotowy przy zużyciu paliwa rzędu 5,9 l / 100 km, co stanowi blisko 18-procentową redukcję.Astra Oferta silników benzynowychMoc (kW/KM)Zużycie paliwa* Cykl mieszany (l/100 km)Emisja CO2* cykl mieszany (g/km)1,474/1005,51291,685/1156,31471,4 Turbo103/1405,91391,6 Turbo132/1806,8159

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?