Nowa Kia Sorento to ‘Highline Cruiser’ – samochód znacznie bardziej obszerny i luksusowy w środku. Dostępne rozwiązania typu ‘high-tech’ obejmują m.in. podgląd video drogi cofania oraz panoramiczne, szklane okno dachowe.

Konstruktorzy Kia zrezygnowali z ramy nośnej na rzecz konstrukcji samonośnej karoserii typu ‘monocoque’, czego efektem jest obniżenie masy pojazdu o 215 kg i wyższy komfort jazdy. Liczące 4,7 metra długości nadwozie jest również bardziej ‘opływowe’ – współczynnik oporu aerodynamicznego Cd wynosi zaledwie 0,38.

Preferowaną jednostką napędową w Europie będzie prawdopodobnie nowy Diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 197 KM, współpracujący z manualną skrzynią sześciobiegową lub nową, sześciostopniową przekładnią automatyczną. Charakterystykę jezdną nowego Sorento zestrojono bardziej pod kątem eksploatacji szosowej – zachowując jednakże tak cenione w poprzednich modelach zdolności do jazdy off-roadowej.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?