Model 5008 charakteryzuje się wyważoną i wyprofilowaną linią. Jego aerodynamiczny kształt (Cx = 0,29 a Scx = 0,77) sugeruje płynność ruchu i świetne właściwości jezdne.

Miejsce kierowcy w modelu 5008 jest oryginalne i innowacyjne. Wysoka, ergonomiczna pozycja kierowcy jest bardzo zbliżona do tej w hatchbackach.

Wyposażony w najnowocześniejsze technologie, takie jak wyświetlacz head-up oraz wykonane z wysokiej jakości, podnoszących wartość materiałów, "stanowisko" kierowcyzostało opracowane w duchu komfortu,

Pasażerowie modelu 5008 mają do dyspozycji bardzo jasną kabinę i mogą cieszyć się z panoramicznego widoku na zewnątrz, który zapewnia ogromna, przeszklona powierzchnia dochodząca nawet do 5,77 m² dzięki panoramicznemu dachowize szkła o powierzchni 1,69 m².

Wnętrze jest przestronne dzięki szerokości na poziomie łokci wynoszącej 1 476 mm z przodu i 1 520 mm w drugim rzędzie, gdzie dostępne są trzy niezależne miejsca. W trzecim rzędzie, gdzie może usiąść dwóch dorosłych pasażerów, wymiar ten wynosi aż 1 341 mm!

Drugi rząd składa się z trzech siedzeń o jednakowej szerokości, z regulowaną odległością od przednich foteli (do 130 mm) i nachyleniem dla optymalnego komfortu. Mogą one być również pojedynczo składane w podłodze, tworząc ipłaską powierzchnię na przedłużeniu progu załadunkowego.

Jako, że siedzenie pasażera z przodu może zostać złożone do położenia "stolik", możliwe jest również załadowanie długich przedmiotów, które sięgają aż do deski rozdzielczej.

Funkcja "kinowa" bocznych foteli drugiego rzędu umożliwia swobodny dostęp do trzeciego rzędu.

Tę bardzo dopracowaną modularność odnajdziemy również w ostatnim rzędzie, gdzie dwa "prawdziwe" siedzenia składają się niezależnie w podłodze.

Praktyczny bagażnik modelu 5008, dzięki prostokątnemu kształtowi, jest bardzo ustawny. Zapewnia on pojemność, w zależności od pozycji składanych siedzeń, od 758 l do 823 l (lub 579 do 678 dm3 wg normy VDA 210) pod półką, przy złożonych fotelach trzeciego rzędu.

Pojemność wynosi 1 247 l , przy wykorzystaniu przestrzeni aż po dach i może osiągnąć 2 506 l, kiedy złożony jestdrugi rząd siedzeń.

Rodziny, którym zawsze brakuje miejsca, zwłaszcza w czasie wakacyjnych wyjazdów, mogą umieścić swoje rzeczy w licznych schowkach (w sumie 48 litrów), rozmieszczonych po obu stronach kabiny. W wersji pięciomiejscowej dostępne dodatkowe 60 litrów pod wykładziną bagażnika.

Bezpieczeństwo

Wyświetlacz Head Up pozwala na wyświetlenie informacji niezbędnych do prowadzenia pojazdu (prędkość, ogranicznik / regulator prędkości oraz Distance Alert) na przeźroczystej płytce umieszczonej na przedłużeniu korpusu zestawu wskaźników. Kierowca widzi te dane bezpośrednio przed sobą, dzięki czemu nie traci drogi z oczu.

Inteligentny System Kontroli trakcji jest systemem antypoślizgowym proponowanym wraz z system ESP jako wyposażenie seryjne. Dodaje on do klasycznego systemu antypoślizgowego nową funkcję, która pozwala kierowcy na skuteczne ruszenie i jazdę na drogach o niskiej przyczepności (gołoledź, śnieg, deszcz…). Obok 6 poduszek powietrznych mających za zadanie ochronę pasażerów, należy podkreślić obecność poduszki chroniącej głowę/poduszki kurtynowej zabezpieczającej trzy rzędy siedzeń w wersji siedmiomiejscowej (5 miejsc w 2 rzędach). Otwiera się jednocześnie z poduszkami bocznymi i zwiększa ochronę osób na skrajnych siedzeniach. Jeśli dodamy poduszki przednie, wszystkie miejsca są więc skutecznie chronione.

Silniki

Podczas premiery modelu 5008, dostępnych będzie sześć zespołów napędowych najnowszej generacji. Są one doskonale dopasowane do dynamicznego profilu tej nowej propozycji monospace’a. Łącząc osiągi z niskim zużyciem paliwa, silniki te uzyskują umiarkowaną emisję CO2 (135 g/km dla silnika 1.6 l HDi FAP 80 kW 110 KM BMP6 dla 5 miejsc).

Jednostki:

• 1.6 l VTi: 88 kW (120 KM) BVM5 Euro 5 - 7,3 l/100 km i 169 g/km CO2 w cyklu mieszanym;• 1.6 l THP: 115 kW (156 KM) BVM6 Euro 5 - 7,1 l/100 km i 167 g/km CO2 w cyklu mieszanym;• 2,0 l HDi FAP: 110 kW (150 KM) BVM6 Euro 5 - 5,8 l/100 km i 151 g/km CO2 w cyklu mieszanym;• 2,0 l HDi FAP: 120 kW (163 KM) BVM6 - 6,8 l/100 km i 178 g/km CO2 w cyklu mieszanym;• 1,6 l HDi FAP: 80 kW (110 KM) BVM6 - 5,3 l/100 km i 140 g/km CO2 w cyklu mieszanym;• 1,6 l HDi FAP: 80 kW (110 KM) BVM6 - 5,1 l/100 km i 135 g/km CO2 w cyklu mieszanym.

Aby uwrażliwić kierowców na problem ekologicznej jazdy, silniki te, odpowiadające wymaganiom norm Euro 5, wykorzystują system Gear Shift Indicator (GSI), pozwalający na optymalizację zużycia paliwa i emisję CO2 na co dzień.

Aby ułatwić codzienne jazdy, model 5008 proponuje użyteczne wyposażenie, takie jak wspomaganie parkowania przodem i tyłem lub system pomiaru dostępnego miejsca do parkowania.

Multimedia

Aby uprzyjemnić długie podróże, model 5008 proponuje, dla pasażerów w drugim rzędzie, system multimedialny doskonale zintegrowany z kabiną.

Składa się on z dwóch kolorowych ekranów 7’’ znajdujących się w zagłówkach przednich siedzeń, z konsoli z gniazdem przystosowanym do podłączenia wszystkich typów przenośnego sprzętu audio/video (przenośne odtwarzacze video, konsole do gier, odtwarzacze DVD…) oraz z dwóch par słuchawek bezprzewodowych Bluetooth®.

W modelu 5008 znajdziemy również najnowsze urządzenia telematyczne Peugeot zwane WIP (World in Peugeot) : WIP Sound, WIP Bluetooth,WIP Nav i WIP Com 3D.

Oprócz tego, dla miłośników wysokiej jakości dźwięku, proponowana jest opcja hi-fi JBLTM.

Dlaczego 5008?

Cyfra 5 w nazwie modelu 5008 odwołuje się do przeszłości Marki, jeśli chodzi o samochody rodzinne, natomiast podwójne zero w środku jest charakterystyczne dla pojazdów o wysokiej budowie i wysoko położonemu miejscu kierowcy, rozszerzających klasyczną gamę Peugeot. Jeśli chodzi o cyfrę 8, określa ona generację, do której należy ten nowy model.5008

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?