Osiągi oraz zasięg do 130 km, uzyskane dzięki zastosowaniu baterii litowo-jonowych, będą skuteczną odpowiedzią na wyzwania związane z ruchem miejskim i ochroną środowiska.
Wraz z modelem iOn, który zostanie zaprezentowany po raz pierwszy podczas salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem, Peugeot wprowadza nowe wartości do swojej gamy.
Peugeot dzięki modelowi 106, produkowanemu w latach 1995 - 2003, pozostaje na dzień dzisiejszy konstruktorem, który sprzedał najwięcej samochodówo „zerowej emisji" na świecie.
Bogata dzięki tym doświadczeniom Marka spod znaku Lwa ma zamiar pozostać głównym uczestnikiem nowego rynku pojazdów z napędem elektrycznym. Od końca 2010 roku, Peugeot stanie się więc jednym z pierwszych producentów oferujących w sprzedaży w Europie nowy samochód w 100 procentach elektryczny: iOn.
Samochód opracowany we współpracy z Mitsubishi Motors Company (MMC), jest przeznaczony, od momentu jego wypuszczenia na rynek, dla klientów indywidualnych oraz dla flot (administracja, wspólnoty lokalne, wielkie przedsiębiorstwa), co wynika z jego cech, szczególnie przydatnych w środowisku miejskim.
Przeznaczony do miasta
Miasto będzie więc ulubionym terenem modelu iOn. Czterodrzwiowy, czteromiejscowy, o długości 3,48 m i promieniu skrętu 4,50 m, ten model Peugeot, w 100 procentach elektryczny, osiągnie maksymalną moc 47 kW (64 KM) i moment obrotowy 180 Nm, oferując przy tym bezpieczne osiągi (maksymalna prędkość 130 km / godz.).
Baterie litowo-jonowe zastosowane w samochodzie, zapewniające dosyć dobry zasięg (130 km w znormalizowanym cyklu europejskim), są ładowane całkowicie w sześć godzin ze standardowego gniazda 220 V lub w 80 proc. w trzydzieści minut dzięki systemowi szybkiego ładowania.
Cechy te pozwalają małemu mieszczuchowi na "zero emisji"zaoferować bardzo dobrą wielofunkcyjność użytkowania, porównywalną, jeśli chodzi o osiągi i przestronność, z małym klasycznym samochodem z silnikiem cieplnym.
Troska o środowisko naturalne, zwarta sylwetka, bezpieczeństwo, prostota użytkowania będą jego najważniejszymi zaletami, ale nie jedynymi.
W rzeczywistości obejmą one również innowacyjne usługi, dostępne zwłaszcza dzięki "modułowi lokalizacji". Pozwala on nie tylko wezwać pomoc, w której Peugeot jest liderem w Europie (lokalizacja pojazdów, które uległy wypadkowi i wysłanie specjalistycznej pomocy), ale również zebrać wszelkie dane (stan baterii, liczba przejechanych kilometrów, liczba kilometrów do przeglądu), pozwalające na profesjonalne zarządzanie parkiem samochodowym.
Nowa strategia w zakresie ochrony środowiska
Ion tłumaczy pragnienie firmy Peugeot dotyczące wprowadzenia nowych standardów motoryzacyjnych, proponując nowe rozwiązania przystosowane do różnych potrzeb wynikających z ruchu miejskiego.
To również jeden z kluczowych elementów strategii Marki, których celem jest redukcja niekorzystnego wpływu na środowisko i uniezależnienie się od energii pochodzącej z paliw kopalnych.
Plany Marki obejmują:
- iOn, koniec 2010;- 3008 HYbrid4, na wiosnę 2011, wyposażony w technologię oferującą szeroką różnorodność zastosowań (147 kW / 200 KM, napęd na 4 koła, przy emisji CO2 zmniejszonej do 99g / km).
Oferty te uzupełnią gamę pojazdów z napędem cieplnym, które, dzięki coraz lepszym silnikom, zarówno wysokoprężnym HDi FAP, jak i benzynowym (technologie VTi, THP), będą mogły osiągnąć szczególną pozycję w swoich segmentach: 107 - przy 106 g / km CO2, 207 - przy 99 g, 308 - przy 120 g, 3008 - przy 130 g, 407 przy 129 g.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?