Ten kompaktowy model coupé 2+2, został zaprojektowany, aby stać się samochodem ekskluzywnym, "nieseryjnym", skierowanym do nowoczesnej, szczególnie wymagającej klienteli.

Nazwa RCZ symbolizuje jego szczególne miejsce w całej gamie Peugeot, ponieważ jest to pierwszy samochód, który nie ma w nazwie zeraani podwójnych zer.

Model RCZ jest dynamiczny (ukoronowaniem jest oferta zupełnie nowego silnika 1.6 l THP o mocy 147 kW / 200 KM), z poszanowaniem środowiska naturalnego. Dzięki ograniczonej masie, dopracowanej aerodynamice i nowoczesnej technologii produkcji silników, gama ta wchodzi na rynek z emisją 139 g / km CO2.

Napęd modelu RCZ wykonany jest w technologii HYbrid4, która będzie przedstawiona podczas Salonu we Frankfurcie.

Model RCZ oparty został na takiej samej jednostce napędowej, jak wersja 3008 HYbrid4, która pojawi się na rynku wiosną 2011: silnik 2.0 l HDi FAP 120 kW (163 KM) z przodu oraz silnik elektryczny 27 kW (37 KM) z tyłu. Concept ten charakteryzuje się emisją rzędu 95 g / km CO2, korzystając z mocy 147 kW (200 KM) i dysponując napędem na4 koła.

Odzwierciedla to pragnienie Peugeot, pragnącego zaoferować tę technologię w wielu nowoczesnych samochodach oferowanej gamy. Samochody te mogą być bardzo różne (crossover, coupé,…) i być zbudowane na różnych platformach, ale mają jeden wspólny mianownik: zaoferowanie zupełnie nowej przyjemności z prowadzenia.

Innym wyzwaniem projektu było opracowanie modelu RCZ w stosunkowo krótkim czasie. Aby to osiągnąć, samochód jest montowany w zakładach specjalizujących się w produkcji pojazdów nieseryjnych, w fabryce Magna Steyr w Graz w Austrii.

W dwa lata po prezentacji concept-car, model RCZ zostaje po raz pierwszy pokazany publicznie podczas 63. Salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie, a w sprzedaży będzie dostępny na wiosnę 2010.

RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z

Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?