Pomysł, by go wprowadzić na rynek, szybko stał się oczywistością.

Jednakże, by urzeczywistnić marzenie, konieczne były nie tylko pomysłowość, ale także determinacja i prawdziwa śmiałość.

Styliści i inżynierowie pracowali nad konceptem tak, by wszystkie zalety samochodu były kompatybilne z tym, co wyraża jego styl zewnętrzny.

Jeśli pierwotną wolą było zachowanie ducha stylistyki konceptu, wbrew wyzwaniu jakie stanowi integracja wszystkich przeciwności związanych z produkcją i sprzedażą takiego samochodu, to ambicje poszły jeszcze dalej.

W efekcie modelowi przypisano ambitne cele w taki sposób, by doznania z jazdy i jakość realizacji nadały mu szczególnie silną tożsamość.

Kompaktowe Coupé 2+2 powstało jako samochód ekskluzywny, kwintesencja emocji, skierowany do nowoczesnej i wymagającej klienteli, będącej ekspertem w czerpaniu przyjemności z jazdy.

Nazwa RCZ symbolizuje wyróżniającą się i szczególną pozycję w gamie Peugeot, gdyż jest pierwszym samochodem bez numeracji i bez środkowego ani podwójnego zera.

RCZ wpisuje się więc w gamę jako kwintesencja wszystkich walorów Peugeot, walorów trwałych, ale jednocześnie nowoczesnych, wciąż na nowo interpretowanych zgodnie z duchem czasów.

Innym wyzwaniem projektu był szczególnie krótki czas na opracowanie tego nowego modelu. Udało się i zaledwie po dwóch latach od prezentacji concept caru, RCZ zostanie pokazane, w ostatecznej formie po raz pierwszy, szerokiej publiczności podczas 63. IAA - międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem.

RCZ wejdzie na rynek wiosną 2010 roku, stanowiąc prawdziwe wyzwanie w świetle obecnej sytuacji gospodarczej.