Kompaktowy REVOLTE burzy tradycyjną wizję małego auta miejskiego.
Śmiały i elegancki, mimo, że mały, ale luksusowy i nowoczesny technologicznie.
Tęczowe i lśniące kolory, jedwabiste i miękkie tkaniny, wyrafinowane tworzywa wnętrza sprawiają, że REVOLTE przeznaczony jest szczególnie dla kobiet. Ale oczywiście nie tylko...
W zrywnym modelu REVOLTE zastosowano przyszłościowe rozwiązania, takie jak hybrydowy układ napędowy z możliwością ładowania. Technologia ta, oparta w dużej mierze na wykorzystaniu elektrycznego źródła energii i wykazująca znakomite właściwości proekologiczne, w żaden sposób nie ogranicza dynamicznego zachowania tego prototypu.
REVOLTE jest odpowiedzią na wyzwania współczesnego świata. Postępująca urbanizacja, zmiany w sposobie komunikowania się oraz mnogość środków transportu sprawiają, że zapotrzebowanie na małe auta miejskie stale rośnie. Status małego samochodu, będącego odzwierciedleniem ewolucji społeczeństwa i stylów życia, podlega zatem nieustannym zmianom.
Samochód oszczędny, drugi samochód w rodzinie, środek transportu czy też modny gadżet: mały samochód sprostać musi wszystkim tym oczekiwaniom. Ten segment to wyjątkowo urodzajny grunt dla nowych eksperymentów motoryzacyjnych.
Energiczny charakter REVOLTE znajduje wyraz nie tylko w jego wymiarach (3,68 m długości, 1,73 m szerokości i 1,35 m wysokości), ale również w odcieniu bryły nadwozia, która wychodzi poza schemat luksusowego przedmiotu o ciemnych i oszczędnych barwach, zyskując intensywny i pełen blasku fioletowy kolor lakieru karoserii.
Ze swoimi wydatnymi nadkolami, pokrywą silnika o zaokrąglonym zarysie oraz rzeźbą boków będącą odbiciem krągłości dachu, pojazd prezentuje muskularną sylwetkę. Przeciwstawnie otwierane drzwi ułatwiają dostęp do wnętrza, które, podobnie jak paleta cieni do powiek, mieni się wszystkimi kolorami tęczy...
REVOLTE, podobnie jak wcześniej prototyp Hypnos, jest wynikiem chęci nadania nowego znaczenia tradycyjnemu pojęciu luksusu. Czarna skóra z przeszyciami, gruby welur w karminowym odcieniu czerwieni oraz lśniące aluminium to podstawowe materiały wnętrza prototypu. Wyeliminowano zatem tworzywa klasyczne, takie jak drewno czy materiały o zwyczajowej kolorystyce, dzięki czemu atmosfera wnętrza modelu jest zdecydowanie ekstrawagancka, ale zachowuje jednocześnie luksusowy charakter.
Auto nie boi się zaproponować wnętrza z trzema miejscami zaprojektowanymi z myślą o odprężeniu i wypoczynku, o wymiarach zbliżonych do wymiarów mebli salonowych. Przestrzeń przeznaczona dla pasażerów wyposażona została w nowoczesną kanapę o płynnych liniach, którazajmuje cały tył pojazdu oraz strefę normalnie zarezerwowaną dla pasażera z przodu. Dzięki temu, jeden z pasażerów na miejscach tylnych będzie miał możliwość rozprostowania, wygodnego ułożenia nóg i bardzo wygodnego podróżowania.
Innowacyjny charakter modelu połączono zamiłowaniem do luksusu. Dotykowy ekran na pokładzie REVOLTE otoczony jest wiązką kryształów. Kryształy te w kolorze nasyconej czerwieni rozprowadzają światło z dotykowego ekranu do wnętrza kabiny w oryginalny sposób. Jednakże ich funkcja nie ogranicza się tylko do tego, gdyż kolejnym ich zadaniem jest zapewnienie wtórnego obiegu powietrza w kabinie.
Elegancka i wytworna tylna kanapa jest nie tylko efektownym elementem stylistycznym, ale mieści w sobie również elektryczne akumulatory prototypu. Dzięki pomysłowemu ukryciu tych źródeł zasilania, kabina znacznie zyskała na stylu i estetyce.
Na zewnątrz, składany dach prototypu pokryty jest komórkami fotowoltaicznymi zasilającymi elektroniczne systemy, które gwarantują komfort na pokładzie modelu REVOLTE i które, nawet na postoju, nie pobierają energii z akumulatorów elektrycznych.
Na masce samochodu uwagę przyciąga kulisty, szklany klosz, który podkreśla linie osłony chłodnicy o dużych wymiarach. Klosz ten, o przezroczystym i podświetlanym od tyłu dnie, wspaniale eksponuje logo marki.
W nieustających dążeniach producentów motoryzacyjnych do stworzenia w pełni elektrycznego systemu napędowego, REVOLTE wyróżnia się hybrydowym układem napędowym z możliwością ładowania,Układ ten cechuje tradycyjny silnik spalinowy o niewielkiej pojemności skokowej współpracujący z silnikiem elektrycznym. Każdy z nich osobno służyć może do napędu kół, daje zdolność jazdy w trybie ZEV (Zero Emission Vehicule), tzn. całkowicie elektrycznym, a więc bez emisji zanieczyszczeń oraz naładowania akumulatorów zasilających silnik elektryczny.
Ten hybrydowy układ napędowy z możliwością ładowania w dużej części opiera się na trybie elektrycznym, który, poza zerową emisją CO2, gwarantuje ciszę funkcjonowania i niezwykle ceniony przez użytkowników komfort jazdy.
Gdy nie jest konieczne uzyskanie prędkości maksymalnej, prototyp stawia raczej na dynamiczne parametry i dobre przyspieszenia.
Citroën postanowił zerwać z klasycznym wizerunkiem małego samochodu i zdecydował się uczynić to w wyzywający sposób. Nowoczesny charakter auta wyrażony został poprzez prowokację stylistyczną inspirowaną jednym z najbardziej kultowych modeli Marki: 2CV.
Marka zresztą po raz kolejny skupia uwagę na tym segmencie małych samochodów, wprowadzając na rynek nowego C3 i DS3.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?