Trójbryłowe wersje Renault Megane największym powodzeniem cieszą się w Turcji, gdzie sprzedano 140 tys. egz., poprzedniej generacji. Rumuni kupili 35 tys. egz., a ich sprzedaż zwiększa się także w innych krajach europejskich.
Nowość, która spokrewniona jest z sedanem marki Samsung SM3, ma nadwozie o długości całkowitej 4620 mm, szerokości 1809 mm i wysokości 1479 mm, przy rozstawie osi 2702 mm. Dysponuje bagażnikiem o pojemności 530 litrów.
Renault nowym modelem Fluence chce wypełnić lukę pomiędzy Laguną a Megane. Standardem na wszystkich rynkach będzie manualna klimatyzacja, 6 poduszek powietrznych i system stabilizacji jazdy. Za dopłatą dostępne będzie prawie całe wyposażenie oferowane przez gamę Megane.
Do napędu nowego modelu Fluence przewidziano dwa benzynowe i cztery wysokoprężne silniki. Czterocylindrowe jednostki benzynowe:1.6 16V (81 kW) i 2.0 16V (103 kW). Mniejszy silnik będzie dostępny z przekładnią manualna lub automatyczną, a większy także z bezstopniowa CVT.
Gama jednostek wysokoprężnych o pojemności skokowej 1,5 dCi z oznaczeniem – dCi 85, Dci 90 DPF, dCi 105 i dCi110 FPF. Ten najmocniejszy od połowy 2010 roku będzie również dostępny z nową przekładnią dwusprzęgłową.
Nowy model Renault Fluence na rynek europejski będzie produkowany w Turcji.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?