Czteroosobowy trzydrzwiowy hatchback NXR (skrót NeXtReva) jest napędzany silnikiem elektrycznym, który zasilają litowo-jonowe akumulatory. Ich czas ładowania trwa 8 godzin i gwarantuje pokonanie dystansu 160 km. Można skorzystać także z szybkiego ładowania, które trwa jedynie 90 minut. Ładowanie w ciągu czterech godzin obniża dystans do 40 km.
NXR jest wyposażony w system bezkluczykowy, a na desce rozdzielczej znajdziemy wyświetlacz. Kierowca za pośrednictwem krótkich tekstów informowany jest o niskim stanie naładowania akumulatora oraz o dystansie, który jest możliwy jeszcze do pokonania. Prowadzona jest także internetowa ewidencja danych eksploatacyjnych poszczególnych użytkowników, wpisy o problemach technicznych i opłatach.
REVA niedawno podała informację o możliwości doładowywania tego pojazdu za pośrednictwem SMS-ów, ale szczegóły podano dopiero we Frankfurcie. Jak zatem ten system funkcjonuje? Kierowca, który wyładuje w swoim aucie akumulator może telefonicznie połączyć się z centrum pomocy. Operator analizuje sposób jazdy i okoliczne warunki, od których zależy wytrzymałość akumulatora, po czym zdalnie aktywuje rezerwową ilość energii. Po kilku minutach ten mały pojazd ponownie jest zdolny doi pokonania krótkiego dystansu do miejsca, w którym można doładować akumulatory.
Ceny modelu NXR w Europie będą uzależnione od podatków w różnych krajach. Nabywca będzie mógł taki samochód kupić bez akumulatorów, za których używanie będzie jednak płacił miesięcznie. Wersja Intercity z akumulatorami Li-Ion ma kosztować 14.995 Euro, podstawowy wariant City – 9.995 Euro, który jest wyposażony a ołowiowe akumulatory. Wada tych ostatnich jest duża masa oraz mniejszy zasięg, który wynosi tylko 80 km i maksymalna prędkość 80 km/h.
Model NXR będzie dostępny w Europie już od początku 2010 roku, a pojazd ten można zamawiać po zakończeniu IAA 2009 na stronach www.revaglobal.com REVA zamierza również produkować dwumiejscowyroadster NXG (NeXt Generation), który we Frankfurcie prezentowany jest w wersji koncepcyjnej, a jego produkcja seryjna ma rozpocząć się w 2011 roku. W rzeczywistości jest to hatchback z wyjmowaną tylną częścią i dachem typu targa.
Ma on mieć zasięg 200 km i prędkość maksymalną 130 km/h, która w wielu krajach stanowi górną granicę na autostradach. Przy wydłużonym procesie ładowania akumulatory powinny wystarczyć na pokonanie dystansu 400 km. Jego cena wynosi 23.000 Euro bez akumulatorów, za które będą pobierane miesięczne opłaty.
Indyjska Reva Electric Car Company jest wspólnym przedsiębiorstwem indyjskiej Maini Group i kalifornijskiej AEV LLC. Kapitał do rozwoju tych projektów zapewniły fundusze inwestycyjne Global Environment Fund i Draper Fisher Jurvetson.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.