"Dostateczna" moc w 2009 roku oznacza 420 kW przy 5350 obr./min. Tak przynajmniej jest w nowym modelu marki Rolls-Royce. Wymiary zewnętrzne – długość 5399 mm, szerokość 1948 mm, wysokość 1550 mm i rozstaw osi 3295 mm – dotyczyły początkowo wersji studyjnej 200 EX, ale już także zostały potwierdzone dla seryjnego modelu Ghost, który po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany zostanie podczas wrześniowego salonu samochodowego IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem.
Jednostka napędowa 12-cylindrowa o pojemności skokowej 6592 cm3 ma dwie turbosprężarki i moc 420 kW przy 5350 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 780 Nm przy 1500 obr./min. Silnik ten będzie montowany tylko do samochodów marki Rolls-Royce.
Ghost od 0 do 100 km/h ma przyspieszać w ciągu 4,9 sekundy (Phantom potrzebuje 5,9 sekundy) i rozwijać maksymalną prędkość 250 km/h (Phantom 240 km/h).
Nowością jest nowa generacja aktywnego hydraulicznego zawieszenia, które ma przyczynić się do poprawy komfortu podczas jazdy. Bagażnik ma pojemność 490 l, a zbiornik paliwa 82,5 l.
Ghost jest nowoczesnym Rolls-Roycem. W jego wyposażeniu nie zabraknie m.in. kamer ułatwiających parkowanie, kamery z systemem Night Vision, która rozpozna na drodze osoby w odległości 300 m od jadącego samochodu. Dostęp do pojazdu zapewni karta chipowa, a więc zrezygnowano w tym przypadku z tradycyjnego kluczyka. Z BMW Seria 7 przejęto system head-up display, system Lane Departure Warning ostrzegający przed opuszczeniem pasa ruchu, automatyczne sterowanie reflektorami, adaptacyjny tempo mat z funkcją stop&go.
Przygotowanie nowego modelu do produkcji trwało prawie trzy lata. W wersji studyjnej 200EX był prezentowany w Genewie, Nowym Jorku, Singapurze, Miami, Los Angeles, Londynie i Cannes.
Rolls-Royce w ciągu ostatnich dwóch lat poszerzył praktycznie wszystkie działy swojego zakładu w Goodwood, gdzie obecnie pracuje 750 osób. Wkrótce dołączy do nich 150 osób, które będą zatrudnione w większości na taśmie produkcyjnej.
Produkcja tego samochodu rozpocznie się jesienią, a pierwsi właściciele odbiorą swoje wymarzone auto jeszcze przed końcem 2009 roku. Cena podstawowa ustalona została na 165 tys. funtów angielskich (bez transportu i podatku VAT).
W 2008 roku Rolls-Royce Motor Cars sprzedał 1212 pojazdów, a więc o 20 proc. więcej niż w 2007 roku. Tegoroczna oferta składa się z pięciu modeli: Ghost, Phantom, Phantom Extended Wheelbase, Phantom Drophead Coupé i Phantom Coupé.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?