To typowe auta z osobistym szoferem. Rolls-Royce jest marką, w której zwyczajowo za kierownica zasiada wynajęty kierowca, często stosowanie do tego ubrany. Nie znaczy to wcale, że taki jegomość musi za kierownicą przeżywać męki. Brytyjska marka jest bowiem uosobieniem komfortu i najwyższej jakości.
Rolls stanowi połączenie tradycji z funkcjonalnością i nowoczesnością. W jego wnętrzu interesującym detalem jest wskaźnik aktualnej mocy, który informuje kierowcę o procentowym wykorzystaniu mocy silnika. Przed kierowca usytuowano klasyczny zegar. Kontrastem jest multimedialny wyświetlacz w desce rozdzielczej. Koło kierownicy trochę przypomina ten sam element z nowego Jaguara XJ.
Z miejsca kierowcy doskonale widać całą wielką pokrywę silnika.
Wciąż niewiele wiemy o jednostce napędowej.Rolls zamontował 12-cylindrowy silnik o pojemności skokowej 6,6 l, co zbliżone jest do parametrów Bentleya. Moc 420 kW przy 4250 Nm i maksymalnym momentem obrotowym 780 Nm przy 1500 obr./min, a do tego ośmiostopniowa przekładnia automatyczna.
Bentley jest o 35 mm dłuższy (Rolls ma długość całkowita 5399 mm). Masy własnej modelu Mulsanne nie znamy, a Rolls ma 2940 kg. Przy wymiarach zewnętrznych nadwozia 5399x1948x1550 mm i rozstawie osi 3295 mm, jednostka napędową jest w stanie zapewnić przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 sekundy oraz elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.