W ciągu 24 lat duże modele marki Saab zmieniły się dwukrotnie. Te unikalne statystyki poprała ich tradycyjna ponadczasowość i wyjątkowe jednostki napędowe. Co z tego pozostało do dzisiaj?
Najnowszy Saab napędzany jest silnikami marki Opel, zbudowany został na globalnej platformie GM Epsilon II, a tak naprawdę od opla Insignia różni się jedynie nadwoziem. Na całe szczęście pozostało w nim dość markowego ducha.
Na pierwszym miejscu design Simona Padiana – przejął najlepsze ekspresyjne kształty ostatnich modeli marki Saab i nie oszczędzał centymetrów. W efekcie powstało najdłuższe auto wyższej klasy średniej, które długością całkowitą 5008 mm pokonuje całą swoją konkurencję.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.
Można mieć jedynie nadzieję, że tym razem nie zostało zaplanowane na dwa cykle, ale z drugiej strony warto się cieszyć z powstania takiego Saaba.
Na wyjątkowo małym stoisku we Frankfurcie zaprezentowano limuzynę, którą wcześniej znaliśmy ze zdjęć. To co wcześniej wyglądało nie najlepiej, w rzeczywistości prezentuje się elegancko. Kształty nadwozia są chyba najdelikatniejsze ze wszystkich modeli tej marki. Do tego dodać należy najnowocześniejsze jednostki napędowe i optymalne zawieszenie.
Kierowców ucieszy 70 litrowy zbiornik paliwa, 555 litrowy bagażnik i 19-calowe koła. Do wyboru są manualne przekładnie sześciostopniowe i automatyczne Sensatronic SWC. Zatrzymanie w odpowiednim miejscu zapewniają hamulce tarczowe o średnicy 296/202 mm oraz 337/315 mm w wersji 2,8 V6T.
We wnętrzu daje się we znaki ograniczony budżet całego koncernu i unifikacja komponentów, ale i tak konstruktorom udało się stworzyć klimat reprezentacyjny, w którym dominuje przestrzeń. Nowy Saab pod tym względem podnosi poprzeczkę w całej klasie. Saab 9-5 - jednostki napędoweSilnik1,6T2,0T2,0T 4x42,8T 4x42,0TiDPrzekładnia6M6M (6A)6M (6A)6A6M (6A)Pojemność skokowa [cm3]15981998199827921956Cylindry/zawory4/44/44/46/44/4Moc [kW /obr./min]132/5500162/5300162/5300191/5500118/4000Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]230/ 2200350/ 2500350/ 2500400/ 2000350/ 1750Prędkość maksymalna [km/h]220240 (235)230 (230)250215 (209)Przyspieszenie 0-100 km/h [s]9,57,9 (8,5)8,0 (8,8)6,910,1 (10,1)Średnie zużycie paliwa [l/100 km]7,68,4 (9,5)9,3 (9,7)11,45,3 (6,8)