Szef designerów marki Seat Luc Donckerwolke tym razem musiał kierować się względami praktycznymi. Nowe kombi wkracza na poletko dobrze opanowane przez marki konkurencyjne. Ma większy bagażnik od Fabii Combi, bardziej wyważony design niż Peugeot 207 SW i będzie konkurować z Renault Clio Grandtour.
Ibiza ST w formie studyjnej IBZ urosła do 4,22 m długości i ma bagażnik o pojemności 410 litrów, w którym płaszczyzna podłogi jest równa z progiem bagażnika.
Wersja studyjna w niebieskiej barwie nadwozia z 19-calowymi kołami i oponami o rozmiarze 235/35 zapewne do momentu rozpoczęcia produkcji seryjnej przejdzie jeszcze kilka zmian. Z Leona przejęto zintegrowane klamki drzwi. Sylwetka pojazdu sprawia sportowe wrażenie.
W przednich reflektorach i tylnych światłach zespolonych znalazły się diody, które tworzą futurystyczny klimat.
Wnętrze stworzono ze znanych już komponentów, których efekt wizualny podkreśla jego kremowa barwa oraz dwuczęściowy szklany dach.
Seat zamierza poszerzyć swoja ofertę modelu Ibiza o małe kombi ST w połowie 2010 roku.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?