Poprzednia generacja Legacy otrzymywała pozytywne oceny za elegancki design, własności jezdne I zmodernizowane silniki. Przed większym sukcesem rynkowym zapewne przeszkodziły obawy o wysokie koszty eksploatacji (później zmniejszone przez wprowadzenie nowoczesnego diesla) oraz ograniczone wymiary wewnętrzne. Model ten jednak nie pozostawał za konkurencją, chociaż wielu europejskich klientów uważało go za mało gustowne.
Te wszystkie wady miała wyeliminować nowa generacja. Urosła, otrzymała nowy design, urosła do góry, otrzymała więcej miejsca dla pasażerów, wspaniały napęd czterech kół i trzy dyferencjały. Jednak na pierwszy rzut oka auto to już rozwiało wiele wątpliwości, chociaż też pojawiły się kontrowersje.
Spotkanie z tym autem okazało się pozytywne. Nie razi jego wysokość i wygląda estetycznie.
Wnętrze prezentuje się dobrze, jest ergonomiczne I estetyczne, a wszystkie szyby zapewniają wystarczająco dużo światła. Siedzenia maja wymiary amerykańskie, ale grubość europejską. Są jednak wygodne.
Nadal deska rozdzielcza ma twarde plastiki, a miękkie pokrywają cześć drzwi. Wszystko sprawia wrażenie, ze wytrzyma długi okres eksploatacji.
Szefowie Subaru są przekonani, że te wszystkie zmiany wystarczą na pozyskanie nowych klientów i dobrą sprzedaż także w Europie. Subaru Legacy Sedan - jednostki napędoweSilnik2.0i2.0i2.5i2.5GT2.0DPrzekładnia6MCVTCVT5A6MPojemność skokowa [cm3]19941994245724571998Cylindry/zawory4/44/44/44/44/4Moc [kW / obr./min]110/6000110/6000123/5600195/5600110/3600Maksymalny moment obrotowy [Nm / obr./min]196/3000196/3000229/4000350/2400-5200350/1800-2400Prędkość maksymalna [km/h]210203210245206Przyspieszenie 0-100 km/h [s]9,511,110,36,29,3Średnie zużycie paliwa [l/100 km]8,58,08,010,65,9Masa pojazdu gotowego do jazdy [kg]14201460146215421501
Pod maskąmamy kilka zmian, z których kilka nie będzie cieszyć miłośników tej marki. Obecnie do klasycznego Legacy nie będzie oferowana jednostka sześciocylindrowa, która pogarszała limity emisji całej produkcyjnej palety. Częściowo zastąpiona będzie ona silnikiem 2,5 l znanym z Imprezy ERX, ale nie będzie on dostępny w niektórych krajach. Silnik sześciocylindrowy będzie nadal napędzał wersję Outback.
RoadLook.pl poleca:Frankfurt 2009 - przegląd nowości od A do Z
Praktyczne informacje dla zwiedzających - jak dojechać, gdzie kupić bilety?
Fotogaleria I.Sportowe premiery - fotogaleria II.Fotogaleria III.Fotogaleria IV.Fotogaleria V.