Nie okłamujmy się, przyczyną powstania tego modelu nie była zapewne tylko chęć obniżenia emisji dwutlenku węgla, auto miało głównie ściągnąć uwagę potencjalnych klientów na nowy trzydrzwiowy model Pro_Cee´d, na którym zielony koncept bazuje. Jest spora szansa, że koncept doczeka się seryjnej produkcji, bo technicznie nie oferuje niczego, co nie pojawiło by się już wcześniej w konkurencyjnych modelach.
Eco Cee´d, w celu poprawienia aerodynamiki, otrzymał zmodyfikowaną przednią maskę, pod którą pracuje czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 l i mocy 115 KM, paląca 3,9 l/100 km. Emisje też są imponujące – silnik wyprodukuje tylko 104 g CO2 na 1 km i spełnia normę EU5.
Takie wartości udało się osiągnąć dzięki kilku modyfikacjom. Płyta podłogowa została idealnie „wygładzona“, zmniejszono też otwory ssące. Wynikiem tych zabiegów jest współczynnik oporu powietrza Cx 0,29. Eco Cee´d wyposażono dodatkowo w system Stop&Go oraz hamulce umożliwiające rekuperację energii hamowania.