Prezentowany w Paryżu nowy model wzbudzał duże zainteresowanie zwiedzających. Ładne nadwozie, a co najważniejsze dobrej jakości materiały i wykonanie wnętrza. To wszystko może zwiastować sukces.
Optima została zaprojektowana na nowej platformie koncernu. Jest o 44 mm dłuższa, o 24 mm szersza i o 25 mm niższa od poprzednika. Sam rozstaw osi powiększył się o 74 mm, co z jednej strony spowodowało zwiększenie przestronności wnętrza, a z drugiej, dzięki wypchnięciu kół w rogi nadwozia, nadało sylwetce bardziej dynamiczny charakter. Konstrukcję zawieszenia oparto na kolumnach resorujących (MacPherson) z przodu i układzie wielowahaczowym z tyłu.
Gama jednostek napędowych to: silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 170 KM oraz diesle: 1.7 i 2.0 CRDi o mocach odpowiednio 130 i 180 KM. Wszystkie seryjnie współpracować będą z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, a opcjonalnie – z 6-biegowym automatem z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń (także łopatkami przy kole kierownicy). Pojazd gwarantuje wysoki komfort jazdy na wszystkich siedzeniach i spory bagażnik.
Jak poinformował w Paryżu Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Polska, Optima będzie dostępna w polskiej ofercie od połowy 2011 roku.