Prezentowany w Paryżu nowy model wzbudzał duże zainteresowanie zwiedzających. Ładne nadwozie, a co najważniejsze dobrej jakości materiały i wykonanie wnętrza. To wszystko może zwiastować sukces.
Optima została zaprojektowana na nowej platformie koncernu. Jest o 44 mm dłuższa, o 24 mm szersza i o 25 mm niższa od poprzednika. Sam rozstaw osi powiększył się o 74 mm, co z jednej strony spowodowało zwiększenie przestronności wnętrza, a z drugiej, dzięki wypchnięciu kół w rogi nadwozia, nadało sylwetce bardziej dynamiczny charakter. Konstrukcję zawieszenia oparto na kolumnach resorujących (MacPherson) z przodu i układzie wielowahaczowym z tyłu.
Gama jednostek napędowych to: silnik benzynowy o pojemności skokowej 2,0 l i mocy 170 KM oraz diesle: 1.7 i 2.0 CRDi o mocach odpowiednio 130 i 180 KM. Wszystkie seryjnie współpracować będą z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, a opcjonalnie – z 6-biegowym automatem z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń (także łopatkami przy kole kierownicy). Pojazd gwarantuje wysoki komfort jazdy na wszystkich siedzeniach i spory bagażnik.
Jak poinformował w Paryżu Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Polska, Optima będzie dostępna w polskiej ofercie od połowy 2011 roku.
Galeria zdjęć
Kia Optima atakuje rynki europejskie
Kia Optima atakuje rynki europejskie
Kia Optima atakuje rynki europejskie
Kia Optima atakuje rynki europejskie
Kia Optima atakuje rynki europejskie
Kia Optima atakuje rynki europejskie