Ssangyong znany jest w Europie przede wszystkim jako producent samochodów terenowych Actyon, Rexton i Kyron oraz 5-metrowego MPV Rodius. Wszystkie modele wykorzystują nieco przestarzałą i prostą technikę, ale standardem jest napęd na cztery koła (włącznie z MPV Rodius) oraz solidna konstrukcja. Droższe wersje oferują wiele luksusowych elementów, które inne koreańskie marki do niedawna w ogóle nie oferowały. Podczas gdy u większości modeli odczuwalny jest jeszcze wpływ współpracy z Mercedesem, w wypadku nowego modelu wszystko będzie inaczej.

Limuzyna, którą Koreańczycy przygotowują do wprowadzenia na rynki światowe, bazować będzie na studium WZ, które zaprezentowała się podczas salonu samochodowego w Seulu. Samochód o rozmiarach zewnętrznych 5080 (dł.) x 1870 (szer.) x 1460 (wys.) mm i rozstawie osi 2940 mm chce stanąć do konkurencji z prestiżowymi europejskimi sedanami. Studium, którego premiera europejska odbędzie się we Frankfurcie, wyposażone jest w elektronicznie sterowane zawieszenie pneumatyczne, adaptabilny tempomat czy elektroniczny hamulec ręczny. Nie wiadomo, które systemy trafią jednak do produkcji seryjnej.