B 200 Natural Gas Drive to pierwsza wersja B klasy wykorzystująca modularną konstrukcję "ENERGY SPACE": częściowo podwójna podłoga pod tylną kanapą umożliwia zastosowanie jednego większego i dwóch mniejszych zbiorników gazu ziemnego o łącznej pojemności 125 l (co odpowiada masie około 21 kg). Dzięki inteligentnej metodzie zabudowy, nadwozie B 200 Natural Gas Drive mieści pięć osób i nadal może pochwalić się pojemnym bagażnikiem.
W trybie zasilania gazem ziemnym zużycie paliwa modelu B 200 Natural Gas Drive o mocy 115 kW (156 KM) wynosi jedynie 4,2 kg/100 km, a emisja CO2 - 115 g/km. W porównaniu do benzynowej odmiany B 200 BlueEFFICIENCY, emisja CO2 spadła o 16 proc. Nowy model spełnia już normę emisji spalin Euro 6, obowiązującą dla aut z silnikami benzynowymi od 1 września 2014 r.
Ale B 200 Natural Gas Drive jest przyjazny nie tylko dla środowiska. Gdy porównać wydatki na paliwo, koszt pokonania 1 km okazuje się w jego przypadku o około 50 proc. niższy niż w przypadku modelu zasilanego silnikiem benzynowym, i to przy zachowaniu niemal jednakowych osiągów. B 200 Natural Gas Drive osiąga prędkość 200 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,1 s.
Układ napędowy samochodu pracuje zgodnie z koncepcją monovalent+, co oznacza, że jego silnik jest niemal wyłącznie zasilany gazem. Zasięg w tym trybie wynosi około 500 km. Z myślą o nagłych sytuacjach, na pokładzie zamontowano także 12-litrowy zbiornik na benzynę. Gdy tylko skończy się gaz, tryb zasilania automatycznie (i niezauważalnie) przełącza się na benzynę.
Z zewnątrz B 200 Natural Gas Drive od pozostałych wersji B klasy odróżniają subtelne detale - przede wszystkim charakterystyczny przedni zderzak i światła LED do jazdy dziennej.
Mercedes B 200 Natural Gas Drive zostanie zaprezentowany podczas jesiennego salonu samochodowego w Paryżu i będzie dostępny z opcjonalną przekładnią manualną lub ze zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową 7G-DCT. Auto trafi do dilerów na początku 2013 r.