Nowa jednostka napędowa ma pojemność skokową 2143 cm3 i mocy 150 kW (204 KM) przy 4200 obr./min. Średnio zużywa 5,7 l oleju napędowego na 100 km.

Silnik ten przejęty został z klasy C i przeszedł modernizację. Wyposażony jest w system common-rail pracujący pod ciśnieniem 2000 barów. Pozwala on na osiąganie maksymalnego momentu obrotowego 500 Nm w zakresie od 1600 do 1800 obr./min. Zmodyfikowano w nim pampę olejową i wodną. Standardem jest system start/stop oraz siedmiostopniowa przekładnia automatyczna 7G-Tronic Plus.

Mercedes-Benz S 250 nawet z tym małym silnikiem od 0 do 100 km/h przyspiesza w ciągu 8,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h.

Po raz pierwszy zostanie oficjalnie zaprezentowany 30 września 2010 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu. Jednak już dzisiaj można składać na niego zamówienia u dilerów.