Wykonanie przedniej szyby z materiału GE Lexan i szerokie zastosowanie szklenia poliwęglanem doprowadziło do zmniejszenia ciężaru nawet o połowę w porównaniu do szkła, wysoka plastyczność materiału pozwala na dowolne kształtowanie dotychczas płaskich powierzchni. Szklenie odbywa się przy użyciu technologii Exatec, która polega na powlekaniu cienką ochronną warstwą materiału Lexan, dzięki czemu szyba jest bardziej odporna na zadrapania i wpływ czynników atmosferycznych. Części boczne prototypu QarmaQ również wykonano z użyciem giętkiej powłoki Lexan. Zastosowanie takich zaawansowanych rozwiązań zwiększa odporność na uderzenia z boku, co wpływa na poprawę bezpieczeństwa pasażerów i pieszych. Ochrona przechodniów jest szczególnie ważna dla Hyundaia ze względu na duży udziałów SUV-ów w sprzedaży firmy w Europie.{player}1173382013799.flv{/player}
Metal i szkło
Obecne technologie kompozytowe są zwykle uważane za zbyt drogie i zbyt trudne w zastosowaniach innych niż przemysł lotniczy czy sporty motorowe. CUV wykonany przez Hyundaia to fizyczny dowód na to, że tak być nie musi.