Najnowsze dziecko producenta z Russelsheim cechuje się wpadającym w oko wyglądem. W sam raz pasuje do miasta, jak i na urlopowe wypady poza nie. SUV na bazie segmentu B mierzy 4,27 m długości; 1,77 m szerokości i 1,54 m wysokości. Rozstaw osi wynosi 2,55 m.
We wnętrzu Mokki mają wygodnie podróżować cztery osoby. Bagażnik standardowo ma pojemność 533 litrów. Po złożeniu tylnych foteli przestrzeń wzrasta do 1 372 litrów. W kabinie wygospodarowano także wiele przydatnych schowków na drobiazgi. Ładowność Mokki można zwiększyć dzięki nowemu systemowi do przewożenia rowerów FlexFix nowej generacji, zintegrowanemu z tylną częścią pojazdu (działa na zasadzie szuflady i może pomieścić do trzech rowerów jednocześnie).
Pod maską będzie mógł pracować jeden z trzech silników: wolnossący 1.6 o mocy 115 KM, 140-konny 1.4 Turbo lub 1.7 CDTi, generujący 130 KM. Dwa ostatnie motory, poza sześciobiegową skrzynią manualną z systemem Start/Stop, będą oferowane również z przekładnią automatyczną. Napęd będzie przenoszony na przednie lub wszystkie koła (gdy auto traci przyczepność system automatycznie i płynnie przenosi moc na tylną oś). W połączeniu ze zwiększonym prześwitem samochód ma radzić sobie w lekkim terenie.
Najnowszy Opel ma wyróżniać się technologiami niedostępnymi do tej pory u konkurencji w tym segmencie. Za dopłatą na pokładzie będą mogły znaleźć się systemy wspomagania kierowcy oparte na systemie kamer przednich Opel Eye, a także na systemie kamery tylnej oraz układ oświetlenia AFL+. Opel Eye oferuje opcję ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu i rozpoznawania znaków drogowych. W standardzie znajdą się: elektroniczna kontrola stabilności ESC, kontrola trakcji, Hill Start Assist (pomaga ruszyć na wzniesieniu) i Hill Descent Control (kontroluje zjazd ze wzniesienia).
„Opel Mokka wykorzystuje zalety tradycyjnego, dużego SUV-a, które mieszczą się w nowoczesnym, kompaktowym formacie” powiedział dyrektor naczelny Opla, Karl-Friedrich Stracke. „Mokka poszerza ofertę Opla i kontynuuje rozmach, jakiego nabieraliśmy przez ostatnie kilka lat dzięki prowadzonej przez nas mocnej kampanii promującej modele Opla. Mokka wzmacnia także nowy segment B samochodów SUV, którego znaczny wzrost jest przewidywany w ciągu kilku kolejnych lat.”