Morgan Plus E powstał przy współpracy z firmami Zytek i Radshape. Elektryczny koncept zbudowano, by zbadać reakcje klientów, a Genewa to idealne miejsce do zbierania opinii.Dyrektor operacyjny Morgana – Steve Morris: Plus E łączy wygląd klasycznego auta z zaawansowaną technologią. Silnik elektryczny dostarcza stały moment obrotowy, przy każdej prędkości. Manualna skrzynia biegów pozwoli na lepsze jego wykorzystanie i da kierowcy więcej przyjemności z jazdy.Morgan Plus E został zbudowany na lekkim aluminiowym podwoziu. Moc jest generowana przez 94 konny silnik, który dostarcza stale 300 Nm momentu obrotowego. Jednostka napędowa to sprawdzona konstrukcja firmy Zytek, stosowana z powodzeniem przez amerykańskich producentów aut.Silnik zamocowano w tunelu zaraz przy skrzyni biegów. Jak w tradycyjnym aucie i tu znajdziemy sprzęgło, ale kierowca nie musi z niego korzystać i może prowadzić auto tak, jakby było wyposażone w konwencjonalny automat. Jeśli powstanie wersja produkcyjna, będzie ona miała skrzynię sekwencyjną.
Morgan Plus E: elektryczny klasyk
To nie jest zwykłe elektryczne auto, bo Morgan sam w sobie jest wyjątkowy, a ten poza silnikiem elektrycznym ma manualną skrzynię biegów