Sedan jest kierowany do tych klientów, którzy w pierwszej kolejności stawiają na cenę (od 42 600 zł) i potrzebują przyzwoicie wyposażonego auta (w standardzie m.in. klimatyzacja i elektryka) z dużym bagażnikiem (520 l).

W przypadku Fiata Tipo w wersjach hatchback i kombi cena również ma być bardzo konkurencyjna, ale w wyposażeniu znajdą się niedostępne w sedanie systemy wspomagające kierowcę (np. aktywny tempomat). Fiat nie ukrywa, że dwie dodatkowe wersje nadwoziowe Fiata Tipo otwierają mu drogę do sprzedaży aut również do flot.

Mierzący 4,37 m długości hatchback ma 420-litrowy bagażnik, tym samym stawia go to na czele stawki kompaktów. Dłuższe o 20 cm kombi może się pochwalić kufrem o pojemności 540 l – też nieźle.

Na rynkowy debiut aut przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać: najprawdopodobniej hatchback pojawi się już w tym roku, a kombi – w przyszłym.

Fiat Tipo - nasza opinia

Niezależnie od wersji podoba mi się stylistyka Tipo – to naprawdę zgrabne auto. Ciekawy jestem tylko, czy Fiat w Polsce pozostanie konsekwentny i nowe wersje będą miały równie dobre ceny, co sedan.