Opel GT Concept to pełnokrwisty sportowy pojazd z silnikiem umieszczonym za przednią osią i napędem na tylne koła. Zrezygnowano ze wszystkiego, co mogłoby zakłócać czystą formę samochodu. Jego sylwetka jest minimalistyczna. Nie ma zewnętrznych klamek (drzwi otwierane są automatycznie) ani bocznych lusterek (zastąpiono je kamerami).

Szyba czołowa płynnie przechodzi w szklany panoramiczny dach. Duże drzwi ze zintegrowanymi szybami zapewniają łagodne połączenie tafli szkła i powierzchni lakierowanej. Sportowego klimatu dodają długa pokrywa silnika i podwójny wydech z centralnie umieszczoną końcówką. Nowy model ma być godnym następcą słynnego Opla Experimental GT z 1965 roku, jednak GT Concept nie ma żadnych detali retro. Auto stanowi nową interpretację koncepcji stylistycznej marki Opel.

Zaskoczenie również pod maską

Tak jak w pierwszym Oplu GT oraz kultowej Corvette silnik jest umieszczony centralnie za przednią osią. Takie rozwiązanie obniża środek ciężkości i pozytywnie wpływa na prowadzenie. Opel odwołuje się do amerykańskiego sportowca, ale pod długą maską niemieckiego coupe nie zobaczymy potężnej jednostki napędowej. Koncept jest napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności zaledwie jednego litra, który generuje 145 KM... Moc jest przenoszona na tylną oś z mechaniczną blokadą mechanizmu różnicowego za pośrednictwem sekwencyjnej sześciostopniowej przekładni obsługiwanej manetkami przy kierownicy. Dwumiejscowe coupe jest lekkie (jego masa nie przekracza 1000 kg), ale osiągi nie zachwycają. GT Concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w niespełna 8 sekund i rozpędza się do 215 km/h.

"Zaprojektowaliśmy GT Concept, aby zawrzeć w nim odważnego i wywołującego emocje ducha marki Opel. Ten dynamiczny i pełen innowacyjnych rozwiązań samochód o muskularnej sylwetce nawiązuje do naszych wspaniałych tradycji, które zamierzamy kontynuować. W 1965 r. w firmie Opel powstał Experimental GT — pojazd nowoczesny pod każdym względem, o równie bezkompromisowych kształtach. Oczywiście trudno jest na nowo wymyślić kultowy model, ale tak jak Experimental GT był awangardowy w swoim czasie, tak dziś jego odpowiednikiem jest GT Concept - absolutnie czysty i minimalistyczny, a jednocześnie śmiały i bezkompromisowy" - powiedział Mark Adams, wiceprezes ds. projektowania w Europie.