Marketing i designerzy Opla mówią o samochodzie Insignia Sports Tourer jako o samodzielnym modelu, który nie jest niczym innym jak Insignia z nadwoziem typu kombi. Designerzy nadali tylnej części wersji Sports Tourer odpowiedni indywidualny kształt. Piąte drzwi nachodzą aż na boki i są podkreślone zintegrowanymi światłami zespolonymi. Te, podobnie jak w modelu Vectra Caravan, mają orientacje horyzontalną. Wyraźnym elementem stylizacyjnym jest listwa pod tylną szybą, która łączy tylne światła. Bagażnik ma pojemność 540 litrów. Przy długości całkowitej pojazdu 4,91 m Insignia Sports Tourer jest samochodem o 8 cm dłuższym od wersji sedan i liftback, z którym ma jednak identyczny rozstaw osi (2,74 m).
W ofercie jednostek napędowych znajdziemy dwa nowe silniki benzynowe: czterocylindrowy o pojemności skokowej 1,6 Turbo i mocy 132 kW orazsześciocylindrowy 2,9 l V6 i mocy 190 kW. Pozostałe jednostki to: 1,6 (85 kW, 155 Nm), 1,8 (103 kW, 175 Nm), 2.0 Turbo (162 kW, 350 Nm) i sześciocylindrowy 2,8 V6 Turbo (191 kW, 350 Nm). W ofercie są trzy turbodiesle: 2,0 CDTI (81 kW, 260 Nm), 2,0 CDTI (96 kW, 300 Nm) i 2,0 CDTI (118 kW, 350 Nm). Gamę modeli Insignia dopełni również wersja ecoFLEX z mniejszym zużyciem paliwa.
Insignia otrzymała nowe zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami FlexRide, co zapewni użytkownikom wybór trzech poziomów ustawienia. Za dopłatą będzie dostępny również napęd na cztery koła Adaptive 4x4, oferowany z silnikami z turbodoładowaniem.
Nowe kombi Opla będzie miało swoja wielka premierę podczas październikowego międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, a do sprzedaży na rynkach europejskich przewidziane jest wiosną 2009 roku.