W stolicy Francji mocno zaznaczyły swoją obecność marki niemieckie (z wyjątkiem Volkswagena). Wysyp nowości przygotowały Audi, BMW i Mercedes. Francuscy producenci również nie zawiedli, przygotowując okazałe stoiska.
W tym roku da się jednak odczuć mniejsze zainteresowanie tradycyjnymi targami samochodowymi. Lista nieobecnych jest rekordowo długa. W Paryżu nie wystawili się: Ford, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Opel, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Volvo i wspomniany Volkswagen. Te marki zrezygnowały z dużych wydatków na taką formę promocji.
W galerii pokazujemy najważniejsze modele według kolejności alfabetycznej. Warto dotrzeć do końca, by zobaczyć najciekawsze auta koncepcyjne, jakie pojawiły się na targach.
Galeria zdjęć
Pierwsza generacja Audi A1 przechodzi do historii. Pora na model, który ma pełnić rolę luksusowego malucha w epoce digitalizacji.
Po 7 latach pora na nowy model. Oto druga generacja Q3, które Audi reklamuje jako rodzinnego SUV-a.
To pierwszy w pełni elektryczny, produkowanego seryjnie model Audi. Do sprzedaży trafi w 2019 roku.
To niezwykle ważny model dla koncernu z Monachium i całej klasy średniej premium, w której „trójka” jest obecna od ponad 40 lat. Nowy wygląd, wydajniejsze silniki, jeszcze lepsze prowadzenie i nowe technologie z zakresu łączności i wspomagania jazdy – tak w telegraficznym skrócie można opisać siódmą generację BMW serii 3, które otrzymało oznaczenie G20
Seria 8 pojawi się ponownie w gamie modelowej BMW po niemal 20 latach od zakończenia produkcji pierwszej „ósemki”. Auto zastąpi serię 6. W przyszłości pojawią się kolejne odmiany: kabriolet z miękkim dachem oraz wersja czterodrzwiowa.
Nie jest tajemnicą, że BMW przygotowało nowe Z4 we współpracy z Toyotą, która reaktywuje model Supra. Oba samochody mają mieć jednak odmienne charaktery i dostarczać frajdy z jazdy na różne sposoby. Z4 jest roadsterem, a Supra ma nadwozie typu coupe i ma być bardziej nastawiona na sport.
BMW X5 czwartej generacji stylistycznie niewiele różni się od poprzednika. Jednak rozwiązania techniczne – zarówno te pod maską, jak i w kokpicie – są całkiem nowe.
Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Citroen prezentuje swojego flagowego SUV-a C5 Aircross oraz zbudowany na jego bazie Hybrid Concept, zapowiadający ofensywę marki w segmencie aut z napędem hybrydowym plug-in.
Oto francuski rywal dla Audi Q2 czy Mini Countryman. DS wprowadza małego crossovera, który może stac się najpopularniejszym modelem marki.
Pierwszy hot hatch Hyundai'a - i30 N - okazał się strzałem w dziesiątkę. Sportowy kompakt zbiera świetne opinie i bardzo dobrze się sprzedaje. Niedługo dołączy do niego bardziej stylowa odmiana Fastback.
Nowa generacja ProCeed w przeciwieństwie do poprzednika nie jest już 3-drzwiowym hatchbackiem, lecz reprezentuje gatunek shooting brake, łączący cechy sportowych coupé z funkcjonalnością kombi.
Choć Lexus ES to model nieznany w Europie, na świecie jest jednym z najważniejszych dla japońskiej marki. Nowa generacja ES-a dumnie wkracza do Europy, rozpoczynając rywalizację w bardzo wymagającym segmencie.
Mimo spadku sprzedaży Klasy B, Mercedes zdecydował się stworzyć trzecią generację swojego kompaktowego minivana. Teraz ma wyglądać bardziej dynamicznie, ma być większa, a na pokładzie pojawią się zaawansowane systemy wspomagania jazdy rodem z Klasy S oraz system sterowania głosowego „Hej Mercedes”
Wizualnie nowy Mercedes GLE jest kontynuacją poprzednika. Jednak pod względem zastosowanej techniki, prowadzenia i dzielności terenowej to już całkiem nowy model.
Mercedes też będzie miał seryjnego elektrycznego SUV-a. Po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych wystąpił EQC, pierwszy całkowicie elektryczny seryjny samochód Mercedes-Benz EQ. Szykuje się ostra rywalizacja z Audi e-tron i Jaguarem I-Pace.
Lepiej późno niż wcale. Seat debiutuje ze swoim największym SUV-em w gamie. To bliski krewniak Skody Kodiaq i Volkswagena Tiguana Allspace.
Trzecia generacja Jimny przetrwała na rynku 20 lat! Kolejna ma nowy silnik i nadwozie, ale pozostawiono ramę i sztywne mosty. Dzięki temu to najprawdziwszy offroader!
Ostatni raz Toyota Camry była oficjalnie oferowana w Polsce w 2004 r. Po 15 latach topowa Toyota znowu pojawi się w krajowych salonach. Tym razem w wersji hybrydowej.
Nowa generacja Corolli będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (wcześniej pod nazwa Auris). Model otrzymał dwa napędy hybrydowe.
Nowy wygląd, przestronniejsze wnętrze i mocniejsza wersja hybrydowa - oto zupełnie nowa generacja Toyoty RAV4.
Właśnie rodząca się marka VinFast pokazała swoje dwa nowe modele. W 2019 roku do sprzedaży mają trafić luksusowy sedan i SUV.
Niespodzianką podczas salonu samochodowego w Paryżu jest koncepcyjny model Vision RS. Auto z napędem hybrydowym wskazuje, jak w nieodległej przyszłości będą wyglądać modele tej marki.
Zjawiskowy koncept Le fil Rouge zwiastuje nowy kierunek projektowania samochodów Hyundai w przyszłości.
Jednoosobowy samochód pokazowy EQ Silver Arrow jest kolejną ozdoba paryskich targów. To jednocześnie hołd dla osiągnięć rekordowego bolidu W 125 z 1937 roku.
Niezwykły Peugeot e-Legend cieszy się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających. Nie bez powodu. Koncept elektrycznego autonomicznego samochodu przyszłości, który nawiązuje do jednej z największych legend francuskiej firmy – modelu 504 Coupé
W Paryżu pokazany jako auto koncepcyjne, ale zdecydowano już, że w 2019 rokuten purystyczny model trafi do produkcji seryjnej. Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie dokładnie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 „Numer 1”, które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r.
Przystępny cenowo, miejski crossover z napędem leektrycznym ma przyczynić się do wzrostu sprzedaży Renault na świecie. Pierwszym rynkiem, na który trafi, będą Chiny.
Podczas paryskiego salonu pokazano również Bugatti Chiron naturalnej wielkości zbudowane z klocków LEGO Technic. W dodatku model ten można prowadzić - napędzają go 2304 silniczki elektryczne!