W stolicy Francji mocno zaznaczyły swoją obecność marki niemieckie (z wyjątkiem Volkswagena). Wysyp nowości przygotowały Audi, BMW i Mercedes. Francuscy producenci również nie zawiedli, przygotowując okazałe stoiska.
W tym roku da się jednak odczuć mniejsze zainteresowanie tradycyjnymi targami samochodowymi. Lista nieobecnych jest rekordowo długa. W Paryżu nie wystawili się: Ford, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Opel, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Volvo i wspomniany Volkswagen. Te marki zrezygnowały z dużych wydatków na taką formę promocji.
W galerii pokazujemy najważniejsze modele według kolejności alfabetycznej. Warto dotrzeć do końca, by zobaczyć najciekawsze auta koncepcyjne, jakie pojawiły się na targach.
Galeria zdjęć Audi A1 Sportback 1/29 Źródło: Auto Bild
Pierwsza generacja Audi A1 przechodzi do historii. Pora na model, który ma pełnić rolę luksusowego malucha w epoce digitalizacji.
Audi Q3 2/29 Źródło: Auto Bild
Po 7 latach pora na nowy model. Oto druga generacja Q3, które Audi reklamuje jako rodzinnego SUV-a.
Audi e-tron 3/29 Źródło: Auto Bild
To pierwszy w pełni elektryczny, produkowanego seryjnie model Audi. Do sprzedaży trafi w 2019 roku.
BMW serii 3 4/29 Źródło: Auto Świat
To niezwykle ważny model dla koncernu z Monachium i całej klasy średniej premium, w której „trójka” jest obecna od ponad 40 lat. Nowy wygląd, wydajniejsze silniki, jeszcze lepsze prowadzenie i nowe technologie z zakresu łączności i wspomagania jazdy – tak w telegraficznym skrócie można opisać siódmą generację BMW serii 3, które otrzymało oznaczenie G20
BMW serii 8 Coupe 5/29 Źródło: Auto Świat
Seria 8 pojawi się ponownie w gamie modelowej BMW po niemal 20 latach od zakończenia produkcji pierwszej „ósemki”. Auto zastąpi serię 6. W przyszłości pojawią się kolejne odmiany: kabriolet z miękkim dachem oraz wersja czterodrzwiowa.
BMW Z4 6/29 Źródło: Auto Bild
Nie jest tajemnicą, że BMW przygotowało nowe Z4 we współpracy z Toyotą, która reaktywuje model Supra. Oba samochody mają mieć jednak odmienne charaktery i dostarczać frajdy z jazdy na różne sposoby. Z4 jest roadsterem, a Supra ma nadwozie typu coupe i ma być bardziej nastawiona na sport.
BMW X5 7/29 Źródło: Auto Bild
BMW X5 czwartej generacji stylistycznie niewiele różni się od poprzednika. Jednak rozwiązania techniczne – zarówno te pod maską, jak i w kokpicie – są całkiem nowe.
Citroen C5 Aircross 8/29 Źródło: Auto Świat
Na tegorocznym salonie samochodowym w Paryżu Citroen prezentuje swojego flagowego SUV-a C5 Aircross oraz zbudowany na jego bazie Hybrid Concept, zapowiadający ofensywę marki w segmencie aut z napędem hybrydowym plug-in.
DS3 Crossback 9/29 Źródło: Auto Bild
Oto francuski rywal dla Audi Q2 czy Mini Countryman. DS wprowadza małego crossovera, który może stac się najpopularniejszym modelem marki.
Hyundai i30 Fastback N 10/29 Źródło: Auto Świat
Pierwszy hot hatch Hyundai'a - i30 N - okazał się strzałem w dziesiątkę. Sportowy kompakt zbiera świetne opinie i bardzo dobrze się sprzedaje. Niedługo dołączy do niego bardziej stylowa odmiana Fastback.
Kia ProCeed 11/29 Źródło: Auto Świat
Nowa generacja ProCeed w przeciwieństwie do poprzednika nie jest już 3-drzwiowym hatchbackiem, lecz reprezentuje gatunek shooting brake, łączący cechy sportowych coupé z funkcjonalnością kombi.
Lexus ES 12/29 Źródło: Auto Świat
Choć Lexus ES to model nieznany w Europie, na świecie jest jednym z najważniejszych dla japońskiej marki. Nowa generacja ES-a dumnie wkracza do Europy, rozpoczynając rywalizację w bardzo wymagającym segmencie.
Mercedes Klasy B 13/29 Źródło: Auto Bild
Mimo spadku sprzedaży Klasy B, Mercedes zdecydował się stworzyć trzecią generację swojego kompaktowego minivana. Teraz ma wyglądać bardziej dynamicznie, ma być większa, a na pokładzie pojawią się zaawansowane systemy wspomagania jazdy rodem z Klasy S oraz system sterowania głosowego „Hej Mercedes”
Mercedes GLE 14/29 Źródło: Mercedes-Benz
Wizualnie nowy Mercedes GLE jest kontynuacją poprzednika. Jednak pod względem zastosowanej techniki, prowadzenia i dzielności terenowej to już całkiem nowy model.
Mercedes EQC 15/29 Źródło: Auto Bild
Mercedes też będzie miał seryjnego elektrycznego SUV-a. Po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych wystąpił EQC, pierwszy całkowicie elektryczny seryjny samochód Mercedes-Benz EQ. Szykuje się ostra rywalizacja z Audi e-tron i Jaguarem I-Pace.
Seat Tarraco 16/29 Źródło: Auto Bild
Lepiej późno niż wcale. Seat debiutuje ze swoim największym SUV-em w gamie. To bliski krewniak Skody Kodiaq i Volkswagena Tiguana Allspace.
Suzuki Jimny 17/29 Źródło: Auto Świat
Trzecia generacja Jimny przetrwała na rynku 20 lat! Kolejna ma nowy silnik i nadwozie, ale pozostawiono ramę i sztywne mosty. Dzięki temu to najprawdziwszy offroader!
Toyota Camry 18/29 Źródło: Toyota
Ostatni raz Toyota Camry była oficjalnie oferowana w Polsce w 2004 r. Po 15 latach topowa Toyota znowu pojawi się w krajowych salonach. Tym razem w wersji hybrydowej.
Toyota Corolla 19/29 Źródło: Auto Bild
Nowa generacja Corolli będzie dostępna w Europie nie tylko z nadwoziem sedan, ale także hatchback i kombi (wcześniej pod nazwa Auris). Model otrzymał dwa napędy hybrydowe.
Toyota RAV4 20/29 Źródło: Auto Świat
Nowy wygląd, przestronniejsze wnętrze i mocniejsza wersja hybrydowa - oto zupełnie nowa generacja Toyoty RAV4.
VinFast 21/29 Źródło: Auto Świat
Właśnie rodząca się marka VinFast pokazała swoje dwa nowe modele. W 2019 roku do sprzedaży mają trafić luksusowy sedan i SUV.
VinFast 22/29 Źródło: Auto Świat
Skoda Vision RS 23/29 Źródło: Auto Świat
Niespodzianką podczas salonu samochodowego w Paryżu jest koncepcyjny model Vision RS. Auto z napędem hybrydowym wskazuje, jak w nieodległej przyszłości będą wyglądać modele tej marki.
Hyundai Le fil Rouge 24/29 Źródło: Auto Świat
Zjawiskowy koncept Le fil Rouge zwiastuje nowy kierunek projektowania samochodów Hyundai w przyszłości.
MErcedes EQ Silver Arrow 25/29 Źródło: Mercedes-Benz
Jednoosobowy samochód pokazowy EQ Silver Arrow jest kolejną ozdoba paryskich targów. To jednocześnie hołd dla osiągnięć rekordowego bolidu W 125 z 1937 roku.
Peugeot e-Legend 26/29 Źródło: Auto Świat
Niezwykły Peugeot e-Legend cieszy się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających. Nie bez powodu. Koncept elektrycznego autonomicznego samochodu przyszłości, który nawiązuje do jednej z największych legend francuskiej firmy – modelu 504 Coupé
Porsche 911 Speedster 27/29 Źródło: Auto Bild
W Paryżu pokazany jako auto koncepcyjne, ale zdecydowano już, że w 2019 rokuten purystyczny model trafi do produkcji seryjnej. Otwarty, dwuosobowy wóz powstanie dokładnie w liczbie 1948 egzemplarzy. To nawiązanie do historii Porsche 356 „Numer 1”, które zostało dopuszczone do ruchu 8 czerwca 1948 r.
Renault K-ZE 28/29 Źródło: Auto Bild
Przystępny cenowo, miejski crossover z napędem leektrycznym ma przyczynić się do wzrostu sprzedaży Renault na świecie. Pierwszym rynkiem, na który trafi, będą Chiny.
Bugatti Chiron 29/29 Źródło: Auto Świat
Podczas paryskiego salonu pokazano również Bugatti Chiron naturalnej wielkości zbudowane z klocków LEGO Technic. W dodatku model ten można prowadzić - napędzają go 2304 silniczki elektryczne!