Motyw przewodni, jakim kierowali się architekci projektujący tegoroczną ekspozycję Fiata, to „świat marzeń" widziany oczami dziecka. Przestrzeń została opracowana z myślą o młodej publiczności, która w niedalekiej przyszłości będzie kreować świat. Dlatego też wprowadzono elementy zaprojektowane przez dzieci, które, dając upust swojej wyobraźni, pomogły stworzyć wizję bezpiecznego i przyjaznego środowisku świata. W efekcie powstało stoisko o pogodnym, lekkim charakterze, gdzie domy stoją na chmurach, a kolorowa tęcza zaprasza odwiedzających do świata wyobraźni stworzonego przez markę Fiat. Chmury, domy i miasta wymyślone przez dzieci doskonale komponują się z gamą naszych najnowszych produktów motoryzacyjnych - samochodów, które stanowią kolejny krok w kierunku motoryzacji przyjaznej zarówno człowiekowi, jak i środowisku.

Zaszczytne miejsce w centrum ekspozycji zajmuje opracowany przez Fiat Powertrain Technologies dwucylindrowy silnik TwinAir (85 KM, 900 cm3). Silnik ten, zainstalowano w czterech wersjach Fiata 500, standardowo wyposażonych w system Start & Stop, prezentowanych na wystawie.

W Paryżu, stolicy światowej mody, prezentowane są dwa samochody Fiat 500: jeden gustownie „odziany" w nowy odcień Volare Azzurro oraz edycję specjalną 500 by Diesel, wynik wspólnego przedsięwzięcia zespołu projektantów Fiata i światowej sławy włoskiego kreatora mody, prezentowany w kolorze Midnight Blue Indigo w zestawieniu z maską lakierowaną na kolor kości słoniowej.

Obok wspomnianych wersji możemy też podziwiać pokazową „pięćsetkę" opracowaną z okazji wyprodukowania 500.000 sztuk modelu oraz Fiata 500 Blackjack - specjalną edycję modelu 500, która wyróżnia się spośród rodziny czarnym lakierem o matowej strukturze.

Nowa gama dwucylindrowych silników TwinAir Fiata wykorzystuje rewolucyjny system MultiAir. W połączeniu z najnowszej generacji turbosprężarką system ten zapewnia maksymalną wydajność spalania, mniejsze zużycie paliwa i nawet o 30 % niższy poziom emisji CO2 niż większe silniki o porównywalnej mocy. Wprowadzona przez Fiata zupełnie nowa koncepcja rozwoju nowoczesnych silników potwierdza prymat Grupy Fiat w dziedzinie inżynierii systemów napędowych. Łącząc innowacyjną technologię z ochroną środowiska naturalnego, Fiat wprowadza także inne, alternatywne źródła napędu. Na paryskim salonie prezentowana jest Panda LPG wyposażona w 69 konny silnik 1.2 zasilany benzyną i LPG. Pod koniec roku zakres modeli wyposażonych w instalacje LPG obejmie 6 modeli.

Zwiedzający ekspozycję Fiata mogą również udać się w wirtualną podróż, podczas której będą mieli możliwość poznania zalet systemów eko-technologii, jak system Stop&Start i oprogramowanie eco:Drive. Pierwszy z systemów czasowo wyłącza silnik pojazdu podczas zatrzymania (np. na czerwonym świetle) i uruchamia go automatycznie po naciśnięciu pedału sprzęgła (albo puszczenia hamulca dla wersji z automatyczną skrzynią biegów). Jego działanie zapewnia mniejsze zużycie paliwa i zmniejsza hałas w kabinie pasażerskiej.

W Paryżu prezentowane jest także nowe Doblò 1.6 (Euro 5) 90 KM Emotion z przekładnią Dualogic i systemem Start & Stop w standardzie. Nowe Qubo MY 2011 Trekking (prezentowany samochód wyposażono w silnik1.3 Multijet II 95 KM, Start & Stop w standardzie) i Punto EVO z silnikiem1.3 MultiJet II w konfiguracji ECO 85 KM z systemem Start & Stop w standardzie, który wytwarza zaledwie 95 g/km CO2.

Nie można też pominąć Bravo wyposażonego w silnik 1.4 MultiAir 140 KM i system Start & Stop. Ta nowa jednostka napędowa gwarantuje maksymalne poszanowanie środowiska (spełnia normy emisji Euro5) bez uszczerbku dla wydajności i przyjemności z jazdy.