Słowa Turismo Internazionale wskazują na tory wyścigowe i dlatego nie będzie zaskoczeniem odpowiednie zawieszenie w nowej wersji modelu Brera TI. Amortyzatory i sprężyny wersji TI oraz ich ustawienie zostało przygotowane do 19-calowych kół, których design jest inspirowany modelem 8C Competizione. Dopełnieniem są większe i wentylowane tarcze hamulcowe Brembo.
Wnętrze prezentuje się elegancko i sportowo. Anatomiczne siedzenia pokryte zostały miękką skórą z elementem TI. Środkowa konsola i środek koła kierownicy otrzymały elementy z aluminium. Także pedały wykonano z aluminium.
Alfa Brera TI trafi do sprzedaży wkrótce po swojej oficjalnej premierze. W pierwszym okresie będzie dostępna z silnikami benzynowymi 2,2 JTS i 3,2 V6. Nieco później producent zapowiada rozszerzenie gamy jednostek napędowych.
Oficjalna premiera nowej Alfy Brera TI zaplanowana została na 2. października 2008 podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu.