Nowy model studyjny Audi ma poszerzyć portfolio producenta. A1 Sportback ma długośćcałkowitą 399 cm, szerokość 175 cm, wysokość 140 cm, przy rozstawie osi 246 cm.
Do napędu wykorzystano czterocylindrowy silnik benzynowy 1,4 TFSI o mocy 110 kW przy 5500 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm w zakresie 1600-4000 obr./min. Obok tej jednostki auto wyposażone jest jeszcze w silnik elektryczny o mocy 20 kW i maksymalnym momencie obrotowym 150 Nm.
Napęd na przednia oś przenoszony jest za pośrednictwem automatycznej dwusprzęgłowej przekładni S tronic. Akumulatory Li-on umieszczone w tylnej części pojazdu pozwalają na pokonanie dystansu 100 km. Natomiast zużycie paliwa w ruchu mieszanym wynosi 3,9 l/100 km. A1 Sportback może rozwijać prędkość maksymalna 200 km/h i przyspieszać od 0 do 100 km/h w ciągu 7,9 sekundy.
Producent zastosował z przodu tradycyjne rozwiązanie zawieszenia typu McPherson, a z tyłu wielowahachowe. Osiemnastocalowe koła maja niskoprofilowe opony 225/35, co podkreśla sportowy wygląd auta. Przednie tarcze hamulcowe mają średnicę 312 mm.
We wnętrzu konceptu nie znajdziemy żadnych przypadkowych elementów, bo wszystko dopracowane jest dosłownie do ostatniego milimetra.