Jednostka napędowa 2,0 TDI o mocy 88 kW oferowana jest także w seryjnej wersji A4. Nie zmienił się maksymalny moment obrotowy, który wynosi 290 Nm w zakresie 1750 do 2500 obr./min. Nowością konceptu jest odłączana pompa wodna, pompa olejowa, chłodnica oleju i smarowanie cylindrów. Z innych modeli Audi przejęto system rekuperacji energii pochodzącej z układu hamulcowego. Zmodernizowana klimatyzacja i system chłodzenia zużywają obecnie o 20 proc. mniej energii. Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy zastąpiono elektromechanicznym, który nie potrzebuje obiegu hydraulicznego. Silnik elektryczny działa tu jedynie podczas skręcania i tym sposobem nie odbiera mocy jednostce napędowej.
Sześciostopniowa przekładnia jest obecnie lżejsza o 5 kg, a A4 TDI koncept e jest także wyposażony w system start/stop. Na ponowne uruchomienie silnika rozrusznik potrzebuje jedynie 0,2 sekundy.
Zmodyfikowane otwory w przedniej części pojazdu i niższe sportowe zawieszenie miały wpływ na obniżenie współczynnika oporu powietrza z 0,27 na 0,25. Aerodynamikę poprawiły także koła z obręczami z metali lekkich. Drobnym detalem są też tylne światła diodowe, które zużywają minimum energii.Dzięki tym wszystkimmodyfikacjom zużycie oleju napędowego Audi A4 TDI koncept e zmalało z 5,1 l/100 km do 3,99 l/100 km. Prędkość maksymalna pojazdu wynosi 206 km/h, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h to 10,7 sekundy. Audi chce poszerzyć paletę produkcyjną o modele oznaczone literką „e”, co ma oznaczać obniżenie emisji CO2. Obecna oferta to: A3 1,9 TDI e (moc 77 kW, zużycie paliwa 4,5 l/100 km), A6 2,0 TDI e (100 kW, 5,3 l/100 km) i benzynowe A8 2,8 FSI e (154 kW, 8,3 l/100 km).