BMW 7 ActiveHybrid Concept jest tzw. mild hybrydą, w którym silnik elektryczny służy jako agregat pomocniczy. Benzynowa jednostka to N63 4,4 Twin-Turbo montowana do nowego modelu 750i i X6 xDrive50i. Jego moc maksymalna to 300 kW i maksymalny moment obrotowy 600 Nm.
Silnik elektryczny dostarcza 15 kW mocyi 210 Nm. Znajduje się przy skrzyni biegów, co jest optymalnym miejscem z punktu widzenia funkcji Auto Start Stop. Dodatkowo podczas hamowania powstaje energia, która wykorzystywana jest do pokładowych systemów elektrycznych. Jego efektywność jest większa niż alternatora, a prócz tego silnik elektryczny zastępuje również rozrusznik. Wszystko wskazuje na to, iż w najbliższej przyszłości koncept hybrydowy stanie się poszerzeniem pakietu EfficientDynamics.
Energia elektryczna do jego zasilania pochodzi z akumulatorów litowych. „Mild hybryd” jest efektem współpracy BMW z koncernem Daimler AG i trafi do produkcji seryjnej w 2009 roku.