Samochód koncepcyjny BMW serii 7 ActiveHybrid posiadakomponenty hybrydowe, które zostały dokładnie dostosowane do charakteru tej unikalnej limuzyny - komfort jazdy, codzienna przydatność i bezpieczeństwo na najwyższym poziomie, jaki może zapewnić tylko BMW serii 7.

Ponadto, zastosowana w tym samochodzie koncepcyjnym technologia BMW ActiveHybrid umożliwia redukcję zużycia paliwa i emisji spalin o 15 procent w porównaniu z takim samym pojazdem z silnikiem spalinowym i oferuje dynamikę jazdy, która wyraźnie przekracza poziom wszystkich dotychczasowych modeli seryjnych z technologią hybrydową.

Samochód koncepcyjny BMW serii 7 ActiveHybrid posiada ośmiocylindrowy silnik benzynowy oraz silnik elektryczny o mocy 15 kW/20 KM przy maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm, jako koncepcja łagodnej hybrydy. Prąd jest wytwarzany za pomocą szczególnie wydajnego wariantu systemu odzysku energii podczas hamowania, który jest już stosowany w pojazdach seryjnych Grupy BMW. Uzyskana w ten sposób energia jest gromadzona w akumulatorze litowo-jonowym, zainstalowanym pod bagażnikiem samochodu.

Energia elektryczna służy do zasilania instalacji pokładowej oraz dodatkowo do wspomagania silnika spalinowego w ściśle określonych warunkach jazdy. W rezultacie tego uzyskuje się znaczącą optymalizację mocy i reakcję silnika, zapewniającą jeszcze bardziej dynamiczne przyspieszenie, gdy tylko zajdzie taka potrzeba.

Wygląd zewnętrzny

Przód samochodu koncepcyjnego BMW serii 7 ActiveHybrid ukazuje typową dla tej serii naturalną prezencję, podkreśloną szczególnie przez dużą, pionową kratkę wlotu powietrza w kształcie nerek typowym dla marki BMW. Specyficzną cechą tego pojazdu koncepcyjnego jest poprowadzona na całej szerokości przodu aluminiowa listwa, umieszczona pod tablicą rejestracyjną, która kontroluje przepływ powietrza zapewniając optymalną aerodynamikę.

Dolny wlot powietrza jest przykryty na środku przez tę listwę aluminiową. Otwory po lewej i prawej stronie, odzwierciedlają kontury umieszczonych nad nimi reflektorów i są podzielone poziomo przez listwę aluminiową zwężającą się na boki.

Lampy przeciwmgielne zamontowane na samych krawędziach wlotów powietrza składają się z siedmiu lampek diodowych.

Patrząc z boku, sportowy i elegancji wygląd samochodu koncepcyjnego BMW serii 7 podkreślają 20-calowe felgi z lekkiego stopu z ramionami w kształcie litery V. Felgi są polakierowane w kolorze nadwozia. Lakier metaliczny w kolorze Blue Water na nadwoziu i felgach stanowi znak rozpoznawczy samochodów koncepcyjnych BMW posiadających maksymalną wydajność.

Z tyłu pojazdu koncepcyjnego BMW serii 7 ActiveHybrid, dodatkowy element ukierunkowujący powietrze, wykonany z aluminium, oraz końcówki rur wydechowych o nowych konturach symbolizują innowacyjną koncepcję napędu. Analogicznie do przodu pojazdu, na całej szerokości tylnego fartucha rozciąga się zintegrowana aluminiowa listwa. Jednocześnie tworzy ona górne obramowanie rur wydechowych, które są umieszczone daleko na zewnątrz. Niezwykle szerokie i płaskie kontury rur wydechowych tworzą niemalże wielowarstwową konstrukcję dzięki dodatkowym poziomym elementom

Silnik

Układ napędowy samochodu koncepcyjnego BMW serii 7 ActiveHybrid składa się z silnika benzynowego V8 z Twin Turbo oraz wysokoprecyzyjnym wtryskiem paliwa na bazie jednostki napędowej zastosowanej w modelu 750i. Maksymalna moc konwencjonalnego silnika w modelu produkowanym seryjnie wynosi300 kW/407 KM przy maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm.

Teraz ten lepszy silnik jest połączony z silnikiem elektrycznym, który mieści się cały w obudowie skrzyni biegów, o maksymalnej mocy 15 kW/20 KM przy momencie obrotowym 210 Nm. Tak więc w koncepcji łagodnej hybrydy silnik elektryczny zwiększa potencjał dynamiki jazdy ośmiocylindrowego silnika benzynowego w unikalny sposób, jaki najbardziej odpowiada charakterowi samochodu BMW serii 7, zapewniając jeszcze bardziej dynamiczne przyspieszenie.

Dzięki odzyskowi energii podczas hamowania silnik elektryczny dostarcza prąd do urządzeń elektrycznych zainstalowanych w samochodzie. W ten sposób zostaje zminimalizowane bezpośrednie przekształcanie paliwa w energię elektryczną i zmaksymalizowana moc napędowa dostępna dla większej dynamiki jazdy.

Silnik benzynowy V8 oferuje idealne właściwości dla koncepcji skoncentrowanej zarówno na dynamice jazdy, jak i wydajności. To jedyny na świecie ośmiocylindrowy silnik benzynowy, którego turbosprężarki są dogodnie rozmieszczone w przestrzeni V pomiędzy dwoma rzędami cylindrów i jednocześnie jest to najbardziej wydajny silnik w swojej klasie.