W zakresie emisji CO2 Fiat należy do liderów rynku europejskiego – średnia wszystkich sprzedanych Fiatów wyniosła w zeszłym roku 134,6 g/km, z czego 23 % znalazło się pod granicą 120 g/km, a całe 2/3 poniżej 140 g/km. Fiat zamierza dalej obniżać swoją średnią i jednym ze sposobów ma być właśnie pakiet PUR-O2.
Za oznaczeniem nie ukrywają się żadne nowinki techniczne, ale rozwiązania znane np. z VW BlueMotion czy Ford EcoNetic. Fiaty PUR-O2 otrzymają system Start&Stop Bosch Eco Drive oraz zbiór modyfikacji – opony z niższym oporem toczenia, ciecze eksploatacyjne o niższej lepkości, modyfikacje aerodynamiki i dłuższe przełożenia w skrzyni biegów.
Fiat 500 PUR-O2 wyposażony będzie w benzynowy silnik 1,2 Fire, który dzięki zastosowanym rozwiązaniom emituje 115 g CO2 na km. Od stycznia auto będzie oferowane także z automatem Dualogic, który zapewni dalsze obniżenie emisji. Bravo PUR-O2 napędzane będzie turbodieslem 1,6 MultiJet o mocy 66 lub 77 kW (90 lub 105 KM), emisje osiągną więc odpowiednio 115 i 119 g/km. Croma PUR-O2 z silnikiem 1,9 MultiJet emituje 140 g CO2 na km, czyli o 17 g/km mniej, oznacza to również obniżenie zużycia paliwa w cyklu mieszanym z 6,1 do 5,3 l/100 km.