Projekt wspierany finansowo przez administrację regionu Poitou-Charentes (gdzie Heuliez ma siedzibę i zatrudnia ludzi) przewiduje produkcję 10 tys. samochodów z napędem elektrycznym rocznie. Samochody w pierwszym etapie przeznaczone będą dla urzędów i firm państwowych i regionalnych, od roku 2012 również dla zwykłych klientów.
Z napędami elektrycznymi Heuliez ma bogate doświadczenie. Już w roku 1983 zbudował dla PSA trzy prototypy miejskich autobusów napędzanych prądem elektrycznym. Od roku 1994 przebiegała tu produkcja elektrycznych wersji modeli Citroen AX, Peugeot 106 i Citroen Saxo, których w sumie powstało 6400 egzemplarzy.
Standardowe Friendly będzie 3-miejscowym małym samochodem przeznaczonym dla służb publicznych mogący pomieścić 550 litrów bagażu. W sumie zaplanowano trzy wersje – podstawową o długości 2,5 m, krótszą o długości 2,1 m i dłuższą, 2,9-metrową. Na wysokość auto mierzy 1,5 m, zaś na szerokość 1,55 m.
Podróżni siedzą w dwóch rzędach, kierowca w pierwszym pośrodku, za nim po bokach znajdują się dwa fotele pasażerów. Nadwozie tworzone jest rurową ramą przestrzenną, do której przymocowano plastikowe panele nadwoziowe. Zestaw akumulatorów zamontowano w tylnej części auta. Boczne drzwi są przesuwane, a częściowo otwiera się również dach i podłoga.
Konstruktorzy przewidują silnik elektryczny o mocy 19 kW przy 9000 obr./min, który miałby pozwolić małemu autku na przyśpieszenie od 0 do 50 km/h w 7 s. Prędkość maksymalna powinna wynieść 110 km/h. Zestaw baterii NiMH (od 6 do 18 kWh) miałby wystarczyć do przejechania od 100 do 250 km. Klienci, którzy preferują większy zasięg i nie baczą na cenę, mogą wybrać akumulatory litowe.
Heuliez przewiduje, że seryjny samochód otrzyma standardową homologację jako samochód osobowy, tak więc będzie musiał spełnić wszystkie standardy bezpieczeństwa znane z konwencjonalnych samochodów z silnikami spalinowymi.