Wkrótce wszystko się zmieni i kanciasty Goetz zastąpiony zostanie nowym Hyundaiem i20. Najnowszy model koreańskiej marki nadchodzi z designer inspirowanym większym bratem i30. Otrzyma nową platformę z rozstawem osi 2525 mm, będzie od swojego poprzednika większy, szerszy i niższy.
Podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu, który rozpoczyna się już za kilka dni, zaprezentowana zostanie wersja pięciodrzwiowa. Natomiast wersja trzydrzwiowa ma zaplanowana premierę na początku przyszłego roku.
Nowy model marki Hyundai powstał w europejskim centrum rozwojowym Hyundai-Kia Automotive Group w Rüsselsheim. Producent ma zamiar konkurować z najnowszymi modelami tej klasy jak m.in. Ford Fiesta, Opel Corsa i Seat Ibiza.
Do napedu i20 Hyundai przewidział szeroką gamę jednostek napędowych. Benzynowe: 1,2 (57 kW), 1,4 (74 kW) i 1,6 (93 kW). Wszystkie trzy będą montowane z pięciostopniowa przekładnią manualną, a do 1,4 i 1,6 dostępna będzie również czterostopniowa automatyczna.
Silniki wysokoprężne to: nowy 1,4 CRDi w wersjach o mocy 55 kW i 66 kW oraz 1,6 CRDi o mocy 85 kW i 94 kW. Do wszystkich przewidziano manualne przekładnie, do 1,4 l pięciostopniowe, a do 1,6 l sześciostopniowe.
W ofercie znajdzie się także wersja i20 Blue, napędzana czterocylindrowym silnikiem 1,4 CRDi o mocy 66 kW z sześciostopniowa manualną przekładnią. Emisja CO2 w cyklu mieszanym według producenta nie powinna przekroczyć 99 g/km, co odpowiada zużyciu 3,8 l/100 km oleju napędowego.
Hyundai i20 dostępny będzie w czterech opcjach wyposażenia: Classic, Comfort, Style i Premium. Jednak lista dokładnego wyposażenia podana zostanie dopiero po oficjalnej premierze, czyli już 2. października 2008 roku.