Niezależnie od wdrażania krajowych i amerykańskich programów badawczych pojazdów typu FCEV (napędzanych energią z ogniw paliwowych), KIA Motors przygotowała dziewięć prototypowych cee’dów Hybrid do prób eksploatacyjnych w Europie.

Samochód ten, dzieło pionu badawczo-rozwojowego (R&D) powstał z myślą o wszechstronnych testach wskali światowej.

Podobnie jak Soul Hybrid, model cee’d korzysta ze zmodernizowanego silnika wcześniejszego modelu Rio Hybrid, a więc 1,6-litrowej jednostki spalinowej Gamma współpracującej z synchronicznym silnikiem elektrycznym prądu zmiennego o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 105 Nm przy zaledwie 1500 obr. / min.,bezstopniową skrzynią przekładniową (CVT) i systemem ISG (Idle Stop & Go).

Dzięki sterowaniu przez pokładowy komputer system ten umożliwia znaczną oszczędność paliwa w intensywnym ruchu miejskim.

Według badań KIA, samochód cee’d Hybrid przyspiesza "do setki" w czasie 11,8 sekund i osiąga maksymalną prędkość 185 km / godz.

W wersji prototypowej zużycie paliwa wynosi 4,81 litra na sto kilometrów, a emisja CO2 – 114 g / km.

W porównaniu z seryjnym, 1,6 litrowym silnikiem KIA cee’d emisja CO2 malejeo 25,0 procent.