System ISG (Idle Stop & Go) oraz ogumienie o niskich oporach toczenia to dwie pierwsze technologie ‘eco-friendly’ (przyjazne środowisku), przeniesione z etapu koncepcji do rzeczywistości, a których światowa premiera odbywa się w Paryżu. W samochodach KIA cee’d o napędzie benzynowym obie technologie będą dostępne na początku roku 2009.

Innowacyjny system ISG automatycznie wyłącza silnik, gdy przechodzi on w bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu lub jego prędkość nie przekracza 4 km / godz., dźwignia zmiany biegów znajduje się w pozycji „luz” a pedał sprzęgła jest wciśnięty. W typowych warunkach ruchu miejskiego – częstym ruszaniu i zatrzymywaniu – działanie ISG obniża zarówno zużycie paliwa jak i emisję spalin do otoczenia nawet o 15 procent.

Status systemu ISG w „eco-cee’d” monitorowany jest przez moduł kontrolny(ECU), sterujący „inteligentnym” rozrusznikiem. W przypadku zatrzymania się pojazdu – na przykład pod światłami na skrzyżowaniu – to właśnie moduł ECU, na podstawie informacji także z innych systemów, decyduje o wyłączeniu silnika.

Jeżeli z jakiegoś powodu ilość energii pozostałej w akumulatorze spada poniżej 75 procent wartości maksymalnej albo nie wystarczy na kolejne uruchomienie silnika – program Idle Stop&Go nie będzie kontynuowany.

W samochodzie stojącym, po wciśnięciu pedału sprzęgła rozruch silnika następuje automatycznie i bez żadnej zwłoki, ponieważ proces ten odbywa się w czasie załączania pierwszego biegu w skrzyni przekładniowej.

Wyposażeniem seryjnym samochodów KIA cee’d z systememISG będzie nowej generacji pięciostopniowa, manualna skrzynia biegów o zmniejszonej masie oraz ogumienie o niskich oporach toczenia. Technologia ISG dostępna będzie w roku 2009 także dla samochodów KIA cee’d napędzanych 1,6-litrowym silnikiem Diesla a w najbliżej przyszłości również i w innych modelach KIA.