Soul Hybrid napędzany jest przez duet silnika spalinowego Gamma o pojemności 1,6 litra z synchronicznym silnikiem elektrycznym prądu zmiennego o mocy 15 kW (20 KM) i momencie obrotowym 105 Nm – skojarzony z bezstopniową skrzynią przekładniową (CVT) konstrukcji KIA.

Silnik elektryczny, którego krzywa maksymalnego momentu przebiega niemal płasko pomiędzy 1500 a 6300 obr/min zamontowany jest pomiędzy kołem zamachowym i kompaktową skrzynią CVT wspomagając jednostkę spalinową podczas rozruchu, przyspieszania i pokonywania wzniesień.

Podczas jazdy ze stałą prędkością silnik elektryczny wyłącza się – lecz podczas hamowania doładowuje „energią z odzysku” zespół akumulatorówLi-Poly o napięciu 180 V i pojemności 5,3 Ah, zabudowany w podłodze bagażnika.

Pokazywany w Paryżu KIA Soul Hybrid ma przezroczystą maskę silnika i podłogę, aby łatwo „podejrzeć” hybrydowy zespół napędowy wraz z baterią akumulatorów. Nowoczesna wersja tradycyjnego, składanego dachu tekstylnego o wymiarach 1765 x 980 mm pozwala w pozycji ‘panoramicznie’ otwartej zajrzeć do środka i przewidziana jest jako jedna z wielu opcji wyposażenia samochodu KIA Soul, wchodzącego do sprzedaży na rynkach Europy w lutym przyszłego roku.

Soul Hybrid jest już trzecim samochodem z gamy KIA wyposażonym w bezstopniową skrzynię CVT. Płynna zmiana przełożeń w nieograniczonym zakresie powoduje, że silnik pracuje niemal zawsze w optymalnym zakresie swej zakładanej wydajności.

Według badań KIA, dzięki kombinowanemu napędowi (silnik benzynowy i elektryczny) o mocy 140 KM i momencie 227 Nm, Soul Hybrid przyspiesza ‘do setki’ w czasie 12,3 sekund i osiąga maksymalną prędkość 157 km/h. W wersji prototypowej zużycie paliwa wynosi 4,9 l/100 km a emisja CO2 – 117 g/km. W porównaniu z seryjnym, 1,6 litrowym silnikiem KIA Soul emisja CO2 maleje o 26,4 procent.