Najwyższy więc czas na premierę europejską tego po części już dobrze wypróbowanego prototypu na Salonie Samochodowym w Paryżu.

Efektem intensywnych badań są liczne ulepszenia, min. ogniwo paliwowe o podwyższonej do 100 kW wydajności oraz nowy zestaw akumulatorów jonowo-polimerowych o napięciu 152 V – celem zwiększenia osiągów oraz zasięgu jazdy oraz ułatwienia „rozruchu” zespołu napędowego w warunkach zimowych, tj. temperaturach znacznie poniżej zera.

Zespół napędowy Sportage FCEV o mocy 100 kW (136 KM) znajduje się w standardowej komorze silnika, a prędkość maksymalna wynosi 155 km / godz. – w porównaniu z 80 kW mocy i prędkością 150 km / godz. pojazdu pierwszej generacji. Umieszczony w podłodze przed tylną osią zbiornik wodoru o pojemności 152 litrów, pozwala przejechać nawet 300 kilometrów.

- Ten nowy etap naszego programu jest doprawdy ekscytujący – twierdzi dr Hyun-Soon Lee, prezes pionu badawczo-rozwojowego Hyundai-KIA Automotive Group. Będziemy teraz w stanie budować pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi w większej ilości pod kątem testów flotowych a Sportage FCEV rzeczywiście przybliża perspektywę rynkowej sprzedaży tego typu pojazdów. Adaptacja technologii paliw ogniwowych do mniejszych pojazdów klasy kompaktowej to wielkie wyzwanie pod wieloma względami lecz jestem pewien, iż nasi inżynierowie doskonale z tym sobieporadzą. Najnowszy Sportage FCEV to wielki krok w kierunku naszego celu, jakim jest w roku 2010 wersja rynkowa pojazdu o zerowej emisji spalin w oparciu o technologię ogniw paliwowych.

Wersja kompaktowego SUV-a Sportage napędzana ogniwami paliwowymi powstała równolegle zrozwojem konstrukcyjnym jego odmian o napędzie benzynowym i dieslowskim. Demonstrując zdolność równoległego prowadzenia tego rodzaju działań badawczo-rozwojowych KIA pokazuje,iż jest w stanie należycie kontrolować pod względem konstrukcyjnym i jakościowym procesy przyszłej produkcji pojazdów o napędzie wodorowym.

Sportage FCEV wyposażony jest w wodorowe ogniwa paliwowe, układ przeniesienia napędu E-drive nowej generacji, silnik elektryczny oraz moduł sterujący konstrukcji KIA Motors Corporation. Dzięki zastosowaniu lekkich elementów aluminiowych nadwozia zamiast typowych paneli stalowych – stosunek mocy do masy dla Sportage FCEV jest zbliżony do obecnie produkowanego, ‘standardowego’ pojazdu – pomimo znacznie większej masy zespołu napędowego. Obszerność i dobre wyciszenie wnętrza oraz komfort jazdy nie rożni się w niczym w stosunku do ‘siostrzanych’ wersji z napędem benzynowym czy wysokoprężnym.