Aby uświetnić światową premierę miejskiego crossovera Kia Soul w dniu 2 października br. podczas paryskiego Salonu Samochodowego 2008 Mondial d’Automobile, pokazy siedmiu wersji najnowszego pojazdu KIA Motors w specjalnej strefie „Soul World” odbywać się będą przez wszystkie 18 dni trwania imprezy.

Kia Soul adresowany jest do zupełnie nowej grupy klienteli na całym świecie. Ma więc szansę pozyskania tysięcy klientów – trafiając przede wszystkim do serc osób młodych oraz młodych duchem.

- Nowa Soul będzie pojazdem przełomowym dla marki na jej drodze do miana "branżowego estety" oraz producenta niebanalnych samochodów, które wprost chce się mieć – mówi Peter Schreyer, Główny Projektanta Kia Motors Corporation. Soul narodził się w Stanach, dorósł w Korei, a ostateczny szlif nadała mu Europa i dlatego uważam, iż produkcyjny ‘urban crossover’ jest projektem skończonym, który z powodzeniem podkreśla swoją oryginalność i unikalny styl. Soul posiada nieodparty dla klienta urok, dzięki czemu pojazd ten będzie się świetnie sprzedawał.

Przestrzeń pełna swobody

Zarówno szefowie Kia Motors jak i wszyscy dealerzy są przekonani, że już po pierwszej jeździe miejskim crossoverem potencjalni nabywcy znajdą się pod wrażeniem jego charakteru, kolorystyki oraz jakości wykonania, materiałów i wykończenia. Dodatkowym atutem będzie niezwykła kombinacja obszernej kabiny z kameralnością miejsca kierowcy – tworząca specjalną atmosferę wnętrza.

Samochody Kia Soul na rynkach europejskich wyposażone będą w fabrycznie montowane radio RDS z jednopłytowym odtwarzaczem CD/MP3 i sześć głośników o łącznej mocy 112 W z zastosowaniem innowacyjnej technologii PowerBass oraz antenę dachową.

W ramach opcji wyposażenia dostępny będzie system dźwiękowy wyższej klasy o mocy 315 W wraz z układem iluminacji Sound Sensitive Mood Lighting, centralnym głośnikiem u szczytu konsoli centralnej, dodatkowym wzmacniaczem mocy oraz subwooferem w bagażniku (łącznie osiem głośników).

Diesel albo silnik benzynowy

Gama jednostek napędowych oferowana w Europie obejmować będzie Diesel o mocy 126 KM z filtrem cząstek stałych DPF (dla niektórych rynków – ten sam silnik o mocy obniżonej do 115 KM) oraz 126-konny silnik benzynowy, wywodzący się bezpośrednio z nowoczesnej jednostki 1,6-litrowej, skonstruowanej dla samochodu Kiacee’d produkowanego w Żylinie na Słowacji.

W USA oraz na niektórych innych rynkach pozaeuropejskich Soul oferowany będzie również z silnikiem benzynowym o pojemności 2,0 litrów i mocy 142 KM.

Przyspieszenia od 0 do 100 km / godz. mieszczą się w granicach 10,4 - 11,3 sekundy, a zużycie paliwa nie przekracza 5,1 - 6,6 l / 100 km. Poziom emisji CO2 do atmosfery dla modeli ‘europejskich’ wynosi 137-159 g/km.

Sześć poduszek powietrznych

Kia Soul reprezentuje najwyższe standardy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego tak, aby w maksymalnym stopniu spełniać rosnące oczekiwania, jakie klientela ma prawo żywićwobec współczesnego samochodu.

W wersjach przeznaczonych dla większości krajów Europy Zachodniej oraz na rynek Ameryki Północnej wyposażenie seryjne Kia Soul obejmuje sześć poduszek powietrznych, hamulce tarczowe na czterech kołach oraz elektroniczny program stabilizacji toru jazdy ESP – coraz szerzej stosowany system wspomagający unikanie wypadków drogowych. W innych krajach ESP dostępny będzie jako fabryczna opcja wyposażenia.

Nowy model o zasięgu globalnym

W swej koreańskiej fabryce Gwangju Kia Motors Corporation zamierza wytwarzać 136 000 samochodów Soul rocznie. Zakład ten poddany został intensywnej modernizacji pod kątem uruchomienia nowej produkcji. Plan sprzedaży KIA przewiduje przeznaczenie 36 000 pojazdów na krajowy rynek koreański, 50 000 dla Północnej Ameryki, 30 000 dla Europy oraz 20 000 – na inne rynki światowe. Produkcja specjalnej ‘chińskiej’ wersji KIA Soul w ilości 40.000 sztuk rocznie będzie uruchomiona lokalnie w Chinach na przestrzeni 2009 roku.