Bazując na sukcesie Colta pierwszej generacji, który sprzedał się w liczbie 267 000 sztuk, Mitsubishi Motors pragnie zjednać sobie jeszcze większą rzeszę klientów, wprowadzając nowy (tylko 35 procent części pochodzi z poprzedniego Colta), elegancki model:

- bardziej spójny z wizerunkiem marki (agresywny design oraz osłona chłodnicy „Jet Fighter”);- wyraźniejsza pozycja rynkowa (nowe 3- i 5-drzwiowe sportowe modele Ralliart);- więcej rozwiązań odzwierciedlających najnowsze trendy rynkowe (mające ukazać się warianty 1.1 i 1.3 Clear Tec);- bardziej spójna stylistyka (mniejsze różnice pomiędzy wariantem 3- i 5-drzwiowym);- bardziej dojrzały (lepsza jakość wykonania, większa wszechstronność przedziału bagażowego, lepszy komfort, niższy poziom hałasu i drgań, większa dynamika jazdy).

Lancer Junior

Colt następnej generacji upodabnia się zatem do bardziej „agresywnego” Lancera, wprowadzając do segmentu zupełnie nowy design nadwozia.

W najnowszym modelu zrezygnowano z zastosowanego w poprzedniej generacji wysokiego nadwozia w stylu aut MPV na rzecz niskiej i szerszej sylwetki. W oczy rzuca się pokaźna i charakterystyczna dla nowych modeli Mitsubishi osłona chłodnicy „Jet Fighter”, w której sąsiedztwie znalazły się zupełnie nowe panele nadwozia, dające wrażenie siły i elegancji, jak również wpływające na większe bezpieczeństwo pieszych w razie wypadku.

Z boku samochodu dominuje przedłużona linia okien, uzyskana dzięki zastosowaniu czarnych słupków C i D (słupki D tylko w wersji 5-drzwiowej) oraz czarnych ramek szyb.

W tylnej części auta umieszczono podłużne i węższe światło cofania, niżej umieszczony zespół zintegrowanych lamp oraz nowe obramowanie klapy bagażnika. Charakteru dodaje nowy zderzak, który jednocześnie obniża wizualnie nadwozie Colta (tylko w wersji 5-drzwiowej).

Kropka nad „i”

Zgodnie z dziedzictwem Mitsubishi i pozycjonowaniem modelu, na rynku pojawi się nowy Colt Ralliart (150 KM 1.5 turbo), który po raz pierwszy dostępny będzie również w wersji 5-drzwiowej.

W porównaniu z poprzednim Coltem CZT, zawieszenie Colta Ralliart zostało wzmocnione w ośmiu miejscach, co zapewnia lepsze właściwości jezdne. O mniejsze przechyły nadwozia dba grubszy przedni stabilizator.

Clear Tec

Obok dostępnych silników benzynowych (1.1 / 75 KM, 1.3 / 95 KM, 1.5 / 109 KM), Mitsubishi wprowadzi nowe, ekologiczne jednostki napędowe oznaczone jako „Clear Tec”.

Modele wyposażone w te silniki będą zawierały – między innymi – system „Automatic Stop & Go” (AS&G) oraz system odzyskiwania energii z hamowania, co pozwoli na ograniczenie emisji CO2 o ponad 10% (w zależności od wariantu/silnika – dane przed procesem homologacji). Dedykowany wariant „Flex Fuel” (FFV) również stanie się częścią programu Clear Tec.

Mając na uwadze relatywnie małą liczbę Coltów z silnikiem Diesla, jakie sprzedano od 2004 roku (jedynie 13% wszystkich wariantów) oraz rosnące ceny oleju napędowego, wysokoprężne jednostki napędowe w nowym Colcie zostaną zastąpione silnikami Clear Tec.

Dojrzały

Wnętrze Colta następnej generacji to miejsce, w którym przyjemnie mijają nawet najdłuższe podróże. Zgodnie z życzeniami klientów, konstruktorzy ograniczyli poziom hałasu i drgań oraz przeprojektowali tablicę rozdzielczą.

Zastosowano również lepsze materiały wykończeniowe, podwyższono poziom wyposażenia oraz ulepszono układ tylnych siedzeń, co w konsekwencji pozwoliło na uzyskanie większej przestrzeni bagażowej (z 854 litrów w poprzedniej generacji do 1 032 litrów w nowym modelu).