Zamiast małego silnika wysokoprężnego pod maską Insignii ecoFLEX znajdziemy pełnowartościowy turbodiesel. Chodzi o jednostkę 2,0 CDTI ECOTEC o mocy 118 kW (160 KM) i momencie obrotowym 340 Nm, który przy użyciu funkcji overboost wzrasta do 380 Nm. Opel Insignia wyposażony w ten silnik przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 9,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 218 km/h. Producent nie podał konkretnych danych dotyczących zużycia paliwa, ale potwierdził, że w cyklu mieszanym emituje mniej niż 140 g CO2 na km, co odpowiada zużyciu paliwa poniżej 5,2 l/100 km.
Nowy 4-cylindrowy turbodiesel o pojemności 2,0 l używa obok systemu common-rail wiele innowacyjnych rozwiązań, które są gwarancją najniższych możliwych emisji przez cały okres żywotności silnika. System elektronicznego sterowania procesem zapłonu i spalania mieszanki „closed-loop” dostosowuje wtrysk paliwa dokładnie do aktualnych warunków eksploatacyjnych. Piezoelektryczne czujniki ciśnienia zainstalowane w świecach żarowych mierzą ciśnienie wtrysku (do wartości 180 barów) w każdym cylindrze osobno – mierzenie przebiega nawet milion razy w ciągu sekundy z dokładnością 98 procent. Dane przetwarza jednostka sterująca, która według nich modyfikuje ilość paliwa i czas wtrysku do poszczególnych cylindrów. System „closed loop” gwarantuje, że silnik pracuje zawsze z maksymalnie możliwą uczynnością i minimalnymi emisjami. Cały system uwzględnia także przebieg żywotności silnika, jak na przykład zwiększające się zużycie silnika, niedokładności w mierzeniu ilości paliwa, tolerancje produkcyjne czy różną jakość oleju napędowego i zmieniającą się pogodę.
Opel Insignia ecoFLEX obok nowoczesnej jednostki napędowej otrzymał również nadwozie zoptymalizowane pod kątem aerodynamiki. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,26. Specjalnie dla tego modelu opracowano opony Michelin Primacy HP z niskim oporem toczenia. Podobnie jak wszystkie pozostałe wersje modelu Insignia, również ecoFLEX pełni limity emisyjne Euro 5.
Ekologiczny Opel Insignia trafi na rynek w przeciągu roku 2009.